buurpaard maakt deken stuk...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

buurpaard maakt deken stuk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:22

Ik kwam vanochtend op stal, zie ik dat Levi's deken stuk is. Net een nieuwe deken van amper 2 weken oud Scheve mond Er zit aan de rechterkant in de buurt van zijn schouder een flinke scheur.
Het buurpaard kan met zijn hoofd in Levi's stal komen via de voorkant (hij moet zijn hals buigen) en die 2 vinden elkaar niet zo aardig en happen naar elkaar.

Dat paard heeft Levi's deken stukgemaakt, zo'n scheur komt er niet zomaar in en Levi bijt niet in zijn eigen deken, kan ook nergens aan blijven hangen op die plaats waar de deken stuk is.

Ik heb het al tegen de stalhouder gezegt en hij zou het er over hebben met de mensen van wie dat buurpaard is. (voor een eventuele vergoeding voor een nieuwe deken)

Wie heeft dit nog meer meegemaakt en wat hebben jullie toen gedaan?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:24

Hmm nee, k weet alleen dat je kribbox erop kan spuiten (spray) om het te voorkomen....

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:24

Als het duidelijk aantoonbaar is dat het buurpaard de schade heeft veroorzaakt,dan zijn die mensen ook verantwoordelijk daarvoor. Ik zou echter wel kijken of het mogelijk is dit in de toekomst te voorkomen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:26

Arno24 schreef:
Ik zou echter wel kijken of het mogelijk is dit in de toekomst te voorkomen.

Ja er komt zo snel mogelijk een plankje zodat dat paard niet meer bij Levi's deken zal kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:27

ik geloof eigenlijk niet dat die mensen zomaar een nieuwe deken gaan kopen? er is namelijk niet echt duidelijk bewijs dat hun paard je deken heeft gesloopt! wel zonde iig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:30

Anique_Vaandrig schreef:
er is namelijk niet echt duidelijk bewijs dat hun paard je deken heeft gesloopt!

Is er wel, het paard bijt geregeld en de scheur precies op de plek waar dat paard makkelijk kan komen, terwijl Levi nogal wat moeite zou moeten om zijn deken zelf op die plek stuk te maken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:32

ik zou een metalen einde om dat plankje maken, zodat het paard die niet stuk kan maken... tussen Banjer en haar buurman zat ook een plankje... nadruk op ZAT.... het buurpaard heeft het plankje weggevreten.. Scheve mond

datzelfde paard heeft een keer mijn splitreins opgegeten... bijrijdster wou gelijk betalen, maar het is haar paard niet dus dat heb ik geweigerd... eigenaresse weigerde elke vorm van aansprakelijkheid... "Je weet het nu toch onderhand wel?"... de reins laten op mijn eigen balen stro, VOOR de kist, dus in principe zou het paard er niet bij moeten kunnen... paard is 1.80 ofzo, heeft een lange nek en erg gymnastisch, dus hij heeft ze toch te pakken gekregen... split reins... ik heb dus mooi nieuwe kunnen kopen, zonder vergoeding van de eigenaresse... Scheve mond