Arabje heeel sloom, hoe kan dat? Depressief??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Arabje heeel sloom, hoe kan dat? Depressief??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:04

Sinds een week wordt Arabesk steeds slomer. Hij is niet vooruit te branden, ook niet aan de hand. Iemand suggesties?

later toegevoegd:

Hij leek wel depressief........ Zijn ogen waren verder niet dof, niet warm niet koud, mestte nog prima, hij oogde ook niet ziek maar hij kwam sipjes over.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 29-10-04 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:06

Even na laten kijken door de DA?
Voor de zekerheid misschien..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:08

Hij keek NIET suf uit zijn ogen of zo. Hij leek wel depressief, maar ik heb nog nooit gehoord over paarden dat ze dat hadden, maar daar kan ik het t beste mee vergelijken.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:10

Dan zit er toch iets verkeert.
Misschien is er iets anders dan anders gegaan wat hij niet leuk vind?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:13

>;)
denk denk denk......
Wat is er veranderd... ze staan al een tijdje 24/7 op stal, vanwege drijnatte wei. En Arabesk krijgt sinds kort kuil ipv gehakseld gedroogd gras. Verder is alles hetzelfde. Of hij moet ruzie hebben met het paardje naast hem en het paardje achter hem Verward

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:16

Arabesk schreef:
>;)
denk denk denk......
Wat is er veranderd... ze staan al een tijdje 24/7 op stal, vanwege drijnatte wei. En Arabesk krijgt sinds kort kuil ipv gehakseld gedroogd gras. Verder is alles hetzelfde. Of hij moet ruzie hebben met het paardje naast hem en het paardje achter hem Verward

Misschien dattie daar depri van wordt?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:17

Arabesk schreef:
>;)
En Arabesk krijgt sinds kort kuil ipv gehakseld gedroogd gras. Verder is alles hetzelfde.

Tsja, dan ligt de vraag voor de hand: zit er iets vreemds in het kuil?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:19

Sinds 24/7 op stal door een natte wei? Staat ze bij een meer ofzo. Wei moet toch al eens droog zijn geweest.
Mijn pony is standaard 'depri' eind september bij het begin van de rui. Moet ook even bijkomen van de zomer. Is vaak snel ook weer voorbij.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:20

Mac schreef:
Tsja, dan ligt de vraag voor de hand: zit er iets vreemds in het kuil?

Daar zit ik dus ook aan te denken. Heb je zijn kuil goed nagekeken op Sint Jacobskruid?
Symptoom daarvan kan inderdaad zijn dat ze sloom worden.
Er is een topic momenteel gaande over Jacobskruid waarin een link wordt gegeven naar informatie over deze rotplant.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:21

napie schreef:
Mijn pony is standaard 'depri' eind september bij het begin van de rui. Moet ook even bijkomen van de zomer. Is vaak snel ook weer voorbij.

Had mijn paard idd ook een paar weken geleden. Ben toen zeewier gaan voeren en ze is daarna snel weer opgeknapt. Waarschijnlijk was ze zonder zeewier ook wel opgeknapt hoor Knipoog maar ok ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:21

Ja in een meer....... het voormalige IJsselMEER Boos! . De klei bij ons verandert echt in boter als t nat is. Je smeert het gras er zó af. Heel irri.....

k ga morgenochtend vroeg meteen even checken of er iets in het kuil zit.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 29-10-04 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:22

Heb je ontwormd? Dat kan een wereld van verschil maken..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:23

Ja niet zo lang geleden.....7 weken terug.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:24

Arabesk schreef:
Ja niet zo lang geleden.....7 weken terug.

Dat is wel lang geleden want het moet om de 6 á 8 weken Knipoog

Misschien vind je paard het werk wel saai...wissel je genoeg af?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 23:31

om de 6 a 8 weken... ja ik heb er eentje liggen, die gaat er komende week in Knipoog dan ben ik toch niet te laat??? Precies 7,5 week.

ja ik wandel ook buiten, maar ook dat vind ie niet leuk, ja alleen als het richting stal gaat...... (buiten= de wijde wereld in)

Arabesk wil eigenlijk het liefste.......... niks .

Voordat ie van mij was, dat is 2 maanden terug heeft ie drie maanden vastgebonden in een stal gestaan 24/7, misschien dat dat meespeelt??? Hoe goed is een paardengeheugen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 01:19

mijn arabier werd alleen maar drukker zodra ie op stal werd gezet, was altijd een drama! Mss wat meer energie rijker voer geven?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 08:53

Morrie is vorig jaar ook een poosje erg depri geweest, toen ie van de ene groe nar de andere ging en daarna uit de wei op stal.

Ook de verharing kost hem altijd veel energie, dit jaar heb ik er bij de eerste tekenen van verharing een vitaminestoot in gemikt en ging het een stuk beter met hem!

Ik denk dat je paardje de beweging mist.

Ook bij ons (ook polder) zijn de weilanden drijfnat, ze staan de hele dag in het water, vreselijk..... vanaf maandag gaan ze eruit en staan ze overdag in de blubber

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:03

2 maanden is niks op een paardenleven! Ze onthouden gruwelijk veel. Hij zal echt tijd nodig hebben om aan jou en je nieuwe gewoontes te wennen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:10

Morrie heeft anderhalf jaar nodig gehad om aan mij te wennen Scheve mond

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:13

Olga was ook 'depri' laatst. Dit omdat ze in de winter op vlas staan, 's zomers op stro. Stro eet ze op, vlas kan ze niet eten. Erg frustrerend Nagelbijten / Gniffelen .

'k Hoop dat je snel weet wat er is is Ach gut .

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:45

napie schreef:
Sinds 24/7 op stal door een natte wei? Staat ze bij een meer ofzo. Wei moet toch al eens droog zijn geweest.

Niet sinds 24 juli hé maar 24u per dag 7 dagen per week is wat de TS bedoelt Haha!

Ik zou eens gaan kijken naar de voeding en misschien toch de DA laten komen, een bloedonderzoek kan je ook veel vertellen. Ik heb zelf ook een 3,5 jarige sinds een paar maanden die nogal schraal was toen ze bij mij kwam, ze is nog steeds wat schraal, maar tegenwoordig krijgt ze echt veel eten, en dan bedoel ik dat het krachtvoer een serieuze portie is, daarnaast staat ze overdag op de weide en krijgt ze hooi en wortels, en ik zie dat het haar duidelijk goed doet, ze begint eindelijk wat ronder te worden. Sommige paarden hebben nu eenmaal veel eten nodig en Arabesk is net als die van mij volop in de groei. Laat je niet gekmaken door bepaalde sites waarop staat dat krachtvoer overbodig is....