reisbandages omdoen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

reisbandages omdoen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 22:10

hallo bokkers,
ik moest van de manege-eigenaar reisbandages omdoen om op de trailer te gaan. Nu vroeg ik me af of je die anders omdoet of niet? ik weet wel dat ze lager komen maar voor de rest... Bloos
wie helpt mij je mag ook je antwoord pben

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:25

Wij deden het altijd zonder, zelfs geen transportbeschermers, nooit problemen gehad...

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:28

peesbeschermers.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:45

Geen bandages alsdie los gaan zitten....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:52

Lange onderlappen eronder die doorlopen tot op de kroonrand. Dan bandageren tot over de kogels. Voor korte ritjes met een mak paard begin ik trouwens niet aan zulke onzin.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 09:37

de rit duurt 1.5 uur dus een kort ritje is het echt niet!!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:07

Ik hab altijd reisbandages! Mijn paard heeft te lange benen en geen enkele transportbeschermer past Haha!
Ik heb hele dikke onderlappen.. en daar omheen bandageer ik hem met reisbandages. Ook heeft hij 4 springschoenen aan.
Kan goed hoor..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:01

Mijn paard heeft ook bandages om op de trailer. Als je gewend bent om ze om te doen is dat zo gedaan. We gaan niet vaak genoeg weg met de trailer om transportbeschermers te kopen. Misschien ooit in de toekomst. Dit werkt ook goed. Voordeel van transportbandages is ook dat ze niet kunnen gaan draaien. Dat heb ik met verzorgpaarden wel meegemaakt met transportbeschermers...

Met mijn laatste verzorgpaard (voor Prisca dus) deed ik als we maar een klein stukje moesten, gewoon haar peesbeschermers en strijklappen vast om, of werkbandages.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:19

dii0r schreef:
peesbeschermers.

Peesbeschermers hebben in mijn ogen niet zo heel veel nut op de trailer.

Het grootste gevaar van op de trailer staan is volgens mij kroonrandbetrappingen als het paard moeite heeft met zijn evenwicht en perongeluk op zijn eigen voeten gaat staan.

Verder kunnen er nog meer dingen gebeuren en is je paard goed beschermd met transportbeschermers of bandages met grote onderlappen tot over de kroonrand.
Je ziet hier nog weleens foto's waarop de transportbeschermers te hoog worden aangebracht waardoor ze veel minder beschermen.

Peesbeschermers beschermen alleen de pezen en verder niets.

Mijn pony komt alleen met goede bescherming op de trailer, 99 keer gaat het goed maar het hoeft maar een keer fout te gaan...

liesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:46

mijn paard is een keer van de klep afgevallen en toen had hij door zijn transpoortbeschermers nog wondjes had ik ze niet gehad dan had heel zijn been open geleegen!