hoi, ik heb een tinker ze staat denk ik zn 2 maanden onder deken om haar vacht kort te houde. maar nou ging ik net biji haar kijken en stond te zwten, onder haar deken was ze helemaal droog, maar bij haar hals waar GEEN deken zit was ze helemaal nat, kan iemadn mij helpe wat is dit of wat moet ik doen??????
groetjus mariin
Jimmy_lover
Geplaatst: 30-10-04 19:55
haha jah moeilijke vraag uhm ze stont in stal of buiten? want mischien als ze buiten staat kon ze ff hebben gerend weetje wel en dat ze gwn btje nat is op der hals, en weetje zeker dat het zweet is?
Zeeuwtje68
Geplaatst: 30-10-04 19:58
ik vind het helemaal absurd om een tinker onder een deken te zetten. die hebben een prima vacht, om zonder deken af te kunnen.
Jimmy_lover
Geplaatst: 30-10-04 19:58
jah maar kijk ze heeft er ook een reden bij genoemd ach en als het deken dun is kan het ook wel maar dat was haar vraag toch niet? ze vroeg wat het kon zijn niet wat jij ervan vind!
TeamSpirit
Geplaatst: 30-10-04 20:13
inderdaad beetje gek misschien had ie zich gewoon druk gemaakt voor dat jij kwam
Fredt
Geplaatst: 30-10-04 20:47
rashida schreef:
ik vind het helemaal absurd om een tinker onder een deken te zetten. die hebben een prima vacht, om zonder deken af te kunnen.
Raar is dat toch niet. Als het beestje intensief word gereden..? Mijn bijrijd Tinker staat ook onder een deken..
jihoe
Geplaatst: 30-10-04 21:37
het was vandaag een extreem warme dag voor de tijd van het jaar. Zo gek vind ik het dan niet dat paarden het warm kunnen hebben. Probeer een beetje in te spelen op het weer, als het (erg) warm is kun je volstaan met een zomerdeken. enne ik kan me voorstellen dat je wilt proberen om zonder scheren toch een korte vacht te houden.
tinky_mariin
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-04 21:47
[b][url]ik vind het helemaal absurd om een tinker onder een deken te zetten. die hebben een prima vacht, om zonder deken af te kunnen !!!!!1
even ik rij haar elke dag best itensief, en ik rij kring, dan kan ik geen tinker hebben met een sppr dikke vach!!
vigel1
Geplaatst: 30-10-04 21:56
die van mij stond ook te zweten in zijn nek terwijl hij zijn winterdeken om had ( was erg warm vandaag )
Ik ben ook aan het kijken of ik zo de winter door kan komen zonder te scheren
Ecudes
Geplaatst: 30-10-04 22:16
rashida schreef:
Ik kan maar weinig paarden (namelijk alleen hele oude paarden) verzinnen die geen vacht hebben die goed genoeg is voor een deken. Een deken is niet bedoelt voor een bepaald ras. Als er intensief gereden wordt met een paard is een deken een goede optie om het zweten tijdens het rijden een beetje te beperken.
(Ik heb zelf trouwens een mérens. Ze wordt intensief gereden en staat zonder deken).
Ontopic: Eef stond vandaag niet te zweten, maar was wel erg warm. De 2 andere paarden op stal stonden wel te zweten.
LBLGypsyCobs
Geplaatst: 30-10-04 22:28
Thomas kwam vanmiddag ook bezweet van de wei, hij had lopen klieren en het was best warm weer.