Wat is het verschil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redgirl

Wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:15

Hallo,
Ik las hier net op Bokt dat onder elastische bandages onderlappen moeten. Maar moet dat dna ook bij werkbandages? Of zijn die dan weer anders als elastische?
Ik heb bij tentenkamp namelijk bandages gekocht en vraag me af of ik daar nou wel of geen onderlappen onder moet doen.
Kan je het ook aan de bandages voelen/ zien of ze elastisch of werkbandage zijn?
Die vrouw erbij zei dat ik geen onderlappen eronder hoefde maar die zei ook dat dat met fleece wel moest :S. Dus nu weet ik het niet meer zeker.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groetjes Anneminke

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:20

Heb je gewoon 3 of 4 meter Bandages?
Dan hoeven er niet persé onderlappen onder. (Heb ik tenminste nooit.)
Elastische Bandages zijn echt een soort van "Elastiek" Rolleyes
Elastische zijn ook heel klein als je ze oprolt, en Werkbandages niet, je ziet wel een duidelijk verschil..

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:22

Volgens mij moeten er onder fleecebandages en elastieke bandages wel onderlappen,en onder gewone werkbandages dus geen onderlappen.Als je de bandages niet uit elkaar kan trekken heb je dus katoenen bandages,en heb je dus ook geen onderlappen nodig.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:24

Onder elke elastische bandage moet je onderlappen doen, zodat je het been niet afknelt. Als je de bandage aantrekt zie je vanzelf wel of ie elastisch is of niet

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 21:29

Maar hoe weet ik dan of ik werkbandages heb? Zijn die wel of niet elastisch? En waarom moeten onder die dan weer geen onderlappen?

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:07

Werkbandages zijn niet-elastisch,en hebben een kleiner rolletje dan de elastieke bandages.Als je het uiteinde van een rol vastpakt en je trekt eraan,dan kun je het einde niet zo ver van de rol aftrekken.Elastieke bandages hebben een grotere rol,en als je dit uiteinde vastpakt en je trekt eraan,dan zul je zien dat je deze veel verder van de rol af kunt trekken dan bij een werkbandage.
Een werkbandage(de katoenen dus)hebben geen onderlappen nodig,omdat je deze niet zo snel te strak om het paardenbeen heen kunt trekken.Een elastieke bandage kun je echter vrij strak trekken,en om te voorkomen dat je deze te strak doet,heb je dus onderlappen nodig.De onderlappen voorkomen dus striemen en afknellen van het been.Hopelijk is het zo duidelijker Lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:16

Je hebt zowel elastische als niet elastische werkbandages. Je hebt ze van katoen en fleece. De rekbare bandages moeten onderlappen onder omdat ze anders de bloedsomloop kunnen belemmeren. Bij de niet elastische hoeft dat niet.

Ik zelf gebruik wel niet elastische katoenen bandagea van 4 meter met onderlap.

Denk er wel om dat het omdoen van bandages ook een kunst is, leer het goed anders zijn er meer na als voordelen aan het gebruik.