Welke verzekering is nou de beste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Welke verzekering is nou de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 17:49

Door de bomen zie ik het bos niet meer staan. Verward
(weet dat er meer topics over zijn geweest, maar kan deze niet vinden of ze helpen me niet of nauwlijks verder)
Welke verzekerings maatschappij vind jij nou de beste?

Zelf dacht ik het gevonden te hebben (dankzij Bokt Bloos ) bij Interpolis maar als je paard 22 jaar is geworden kan hij niet langer verzekerd blijven Scheve mond

Oky, dan heb ik nog wel wat jaartjes te gaan maar toch.
Of is het overdreven van mij?

Welke verzekerings maatschappij heb jij en vooral waarom heb je deze verzekerings maatschappij gekozen?
Het is ook de bedoeling dat de veterinaire kosten (voor een deel) vergoed worden.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door sas00 op 29-10-04 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:50

Ik heb de EFO. (www.efo.nl) Ik heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad, maar hoorde van de week dat ze niet zo makkelijk uitbetalen Bloos
Zit er aan te denken om hem misschien ergens anders in de verzekering te stoppen.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:11

Dan wordt het die verzekering dus niet Haha!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:22

XoNo schreef:
Ik heb de EFO. (www.efo.nl) Ik heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad, maar hoorde van de week dat ze niet zo makkelijk uitbetalen Bloos
Zit er aan te denken om hem misschien ergens anders in de verzekering te stoppen.

dat is echt bullshit,bij de efo zijn ze juist helemaal niet moeilijk met uitbetalen.....
de efo is een verzekeringskantoor dat alleen maar paarden in de verzekering heeft,ze weten precies wat er allemaal kan voorvallen met een paard en hebben geen kleine lettertjes in hun contract staan!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:48

desillies schreef:
dat is echt bullshit,bij de efo zijn ze juist helemaal niet moeilijk met uitbetalen.....
de efo is een verzekeringskantoor dat alleen maar paarden in de verzekering heeft,ze weten precies wat er allemaal kan voorvallen met een paard en hebben geen kleine lettertjes in hun contract staan!

Dat is wel goed natuurlijk Knipoog
Ik ga nu even naar hun site kijken en vooral hopen dat ik me paardje daar wel goed kan verzekeren.
Bedankt voor je info...

Ik hoop natuurlijk nog van andere hun mening te horen.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 00:19

EFO ziet er opzich wel aardig uit maar er zijn nog veel dingen onduidelijk...
Is het natuurlijk net vrijdag, heb ik weer...
Maar ik ga zeker meer informatie vragen bij deze verzekerings maatschappij
en natuurlijk nog verder kijken want deze verzekering lijkt mij wel vrij prijzig Bloos

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 05:52

Miro zit al 8 jaar bij Amev Hippo Assurantiën en ik heb altijd alles netjes uitbetaald gekregen (Miro heeft ongeveer 10 peesscannen gehad en 9 dagen kliniek). Gewoon formulier in laten vullen door desbetrefende arts en opsturen Knipoog

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 17:51

Zijn er nog meer mensen met informatie over verzekeringen?
Echt alles in welkom dus ook de slechte ervaringen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:15

desillies schreef:

Bullshit? Niets ervan! Haha! Ik heb deze informatie uit eerste hand van mensen die hun paarden daar in de verzekering hadden staan!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 13:32

Zijn er echt zo weinig mensen die me hiermee kunnen helpen? Scheve mond
Dat kan toch niet Knipoog

Nee, even serieus...
kunnen jullie me echt niet wat meer vertellen over jullie verzekering?

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:39

Ik vind interpolis een hele fijne paardenverzekering maar ook efo heb ik hele goede ervaringen mee.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:48

Alle verzekeraars beloven gouden bergen, maar je leert ze pas kennen bij een schade..........

Zo heb ik al verscheidene verzekeraars afgewerkt die elk jaar hun reglementen (met name bij ziektekosten) aanpassen.......... zodat er zowat NIKS meer gedekt is.

Zo heeft Fairmount de reglementen zojuist ook aangepast. "Kreupelheidsbehandelingen" worden per 1 januari niet meer vergoed bij een standaard 5 dekking, iets wat tot nu toe wél kon.
(en in 95% van de gevallen gaat het om kreupelheid)
Dan ben je dus verplicht om al je paarden rondom te laten keuren, dan in standaard 1 te gooien tegen 5% EXTRA alvorens er weer dekking is.

En de verzekeraars weten ook dat je moeilijk kunt switchen.
Als je eenmaal bij verzekeraar X bent (volledig dekking na volledige keuring) kun je een jaar later niet zomaar naar verzekeraar Y.
Die accepteert je alleen als er een NIEUW volledig keuringsrapport bij komt van zomaar 400 euro.
Dat belemmmert volgens mij wel een vrije marktwerking.
De oude verzekeraar X prolongeert echter zonder problemen je paard zonder dat ie opnieuw gekeurd moet worden.

Eigenlijk puur een vorm van legale oplichterij als je het mij vraagt.

Denk dus goed na wat je doet.
Je zit er voor langere tijd aan vast.
Let ook even op de opzegtermijn en premierestitutie bij verkoop en zo.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:51

Ik zit bij Amev, en ik ben er tevreden over, ik krijg netjes mijn geld terug. Ik ben geheel verzekerd, het uitgebreidste pakket en je betaalt daarvoor zo'n 10 % van het verzekeringsbedrag.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:52

Ik heb mijn paard verzekerd bij Fairmount. De tussenpersoon heeft haar paarden daar ook verzekerd en zei dat ze alles goed had uitgezocht en toch bij die maatschappij uitkwam die het beste was..... Ik heb natuurlijk alles nog wel even gelezen, maar ging er ook vanuit dat zij de waarheid vertelde, dus heb mijn paard daar verzekerd.

Tot nu toe heb ik nog niks met de verzekering te doen gehad (ff afkloppen) en hoop dat het zo blijft....

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:54

Amev, en ben er heel tevreden over. ze betalen 75% bij ons, en dat is dit jaar best veel kosten voor hen Schijnheilig ben dit jaar 3 keer naar utrecht geweest, en ook 2 keer naar Erik Laarakker, dus ookd e moeilijke/bijzondere dingen worden vergoed

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 18:47

Bedankt voor alle info.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit maar dat komt ook een beetje door wat cgj12 zegt... waar ik veel aan heb gehad Knipoog
Het zijn bij mij ook steeds de kleine lettertjes waardoor ik me niet goed laat verzekeren, als iemand anders je dat dan nog eens goed duidelijk maakt, ga je toch denken. Bloos

Maar goed, eerst ga ik nog wat meer informatie opvragen bij Amev en vooral ook goed de kleine lettertjes lezen

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 01:33

wij hebben dit jaar ook onze paarden late nverzekeren en ook ik zag door de bomen het bos niet meer.
uiteindelijk ben ik voor de amev/hippo gegaan omdat ik deze het beste aan vond sluiten bij onze wensen.
de paarden zijn beiden volledig en superuitgbreid verzekerd (uitgebreider kan bijna niet- drechtige merries en hengsten voor dekdiensten uitgesloten natuurlijk).
nadeel is alleen dat het ook 1 van de duurste verzekering is.
voor de 1 *verzekeringswaarde 2500* betaal ik +/- 35 euro per maand en voor de andere *verzekeringswaarde 4400* betaal ik +/- 53 eoro per maand.
maar zoals ik zei is dit superuitgebreid.
tot nu toe heb ik ze nog neit nodig gehad, dus over afwikkeling kan ik je niets vertellen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:43

Citaat:
Zelf dacht ik het gevonden te hebben (dankzij Bokt ) bij Interpolis maar als je paard 22 jaar is geworden kan hij niet langer verzekerd blijven

Oky, dan heb ik nog wel wat jaartjes te gaan maar toch.
Of is het overdreven van mij?

Tja dat is natuurlijk persoonlijk. Bij het afsluiten van mijn verzekering bij Interpolis was ik hier uiteraard ook van de hoogte. Mijn paard was toen echter pas 7 jaar, daar zitten zoveel jaren tussen dat ik me daar persoonlijk geen zorgen over maak Knipoog Inmiddels ben ik al weer 1,5 jaar verzekerd bij Interpolis. Ik ben erg tevreden over de maatschappij zelf, als je vragen hebt kun je altijd bellen en ze nemen altijd de tijd voor je. Ook met claims doen ze absoluut niet moeilijk en heb je het geld relatief snel op de rekening OK dan!

Bekijk en vergelijk gewoon alle verschillende pakketten en prijzen van de verschillende aanbieders, er zit vast iets tussen wat er voor jou boven uit springt.