Omdat mijn Tinker vandaag weer helemaal bezweet in de wei stond met z'n dikke wintervacht inmiddels, ben ik er toch over na aan het denken om hem over 2-3 weken te gaan scheren
Als we gaan rijden (=intensief) is hij al weer na 10 minuten zeiknat van het zweet. Op zich niet erg, maar na het rijden wel, vooral omdat ik ook over een paar weken zijn regendek weer op wil leggen na het rijden en dit niet kan voordat hij opgedroogd is, wat wel 2-3 uur duurt!
Over 2-3 weken gaat Rover naar onze andere wei, en gaat hij 's avonds op stal. Omdat ik lang naar school moet, kan ik dan pas 's avonds rijden en heb dus geen tijd om 2 uur te wachten tot meneer droog is om vervolgens de regendeken op te leggen. En die deken wil ik wel per se ophebben, tegen de mestvlekken van de stal 's nachts en het (komende)slechte weer overdag.
Bovendien is het voor hem ook veel fijner zonder al dat haar, hij zweet al snel, maar merk nu echt dat ie minder puf heeft.
Dus de vraag: zou ik m kunnen scheren en onder zijn regendeken gewoon een dikkere deken doen? Hij staat dus overdag buiten en 's avonds binnen. Mocht het kunnen, hoeveel grams deken zal ik dan aanschaffen?
alvast bedankt voor het lezen van mn lange verhaal