Ik heb een paard met een moeilijke rug, een erg hoge schoft en een holle rug. Toen ik hem kocht was hij 1,5 jaar oud. Toen hij 3/3,5 jaar was heb ik hem in laten rijden ( ik was een klein meisje van 13 jaar, dus vond het niet verstandig zelf te doen ). Toen ik hem kocht was hij een scharminkeltje.. heel mager.. verhoudingen klopten voor geen meter, maar toch ging ik voor zijn karakter en ben nog steeds blij dat ik hem toen heb genomen en niet de mooie jaarling die er naast stond. Norton sprak mij gelijk aan qua karakter, al zag hij er grof gezegd niet uit..
Maargoed.. nadat hij ingereden is, is hij tot zijn 5e jaar nog enorm gegroeid, terwijl iedereen dacht dat hij nog z on 2 cm zou groeien.. hij leek volgroeid, dat zeiden ze ook waar ik hem in heb laten rijden.. Maar nadat hij is ingereden is hij nog maar liefst 7 cm gegroeid in een hele korte tijd. Hij groeide in de hoogte, maar ook in de lengte.. Het is nu een erg lang paard, met een enorme hals, zeer lang gelijnd, terwijl hij dat toen niet was.. toen hij 3,5 jaar was. Het leek een compact paard te zijn.. niet dus!!
Ik krijg vaak opmerkingen naar mijn hoofd gegooid dat ik hem te vroeg te vroeg heb laten inrijden.. dat mijn rijstijl niet goed is en het er in heb gereden.. en dat doet erg pijn.. Maargoed sommige mensen trekken hun conlusies al terwijl ze niet eens weten waarover ze praten en de achtergrond van het paard niet kennen.
Ik heb nu een Kieffer Garmisch zadel, het leek in het begin goed te liggen, maar ik merk toch dat het telkens naar achter schuift, en ik wil ook van het schapenvacht bontje af.. een zadel moet goed liggen.. zonder er iets onder te stoppen. Dus heb eens rondgekeken op bokt en kwam bij een topic terecht waarin iemand hetzelfde probleem vertelde. Er werd aangeraden Daaleman te bellen. Dat heb ik dus vanmiddag gedaan en heb ze verteld dat Norton een moeilijke rug heeft en heb ze ook gevraagd.. Zijn jullie wel eens een paard tegen gekomen, waarop jullie geen passend zadel konden maken?
Waarop werd geantwoord.. nou eigenlijk komt dat bijna niet voor!
Aanstaande maandag komen ze Norton helemaal opmeten en gaat gelijk de levertijd in zeiden ze. 6 tot 8 weken, is een lange tijd, maar dat heb ik er wel voor over! Ik ben zo vreselijk benieuwd hoe het zadel gaat liggen op Norton, ik heb nog nooit een goed passend zadel voor hem gehad eigenlijk.. terwijl ik weet hoe belangrijk het is. Altijd met bontjes proberen op te lossen, maar op een gegeven moment.. word je er gewoon niet goed van en wil je een goed zadel! Nu heb ik eindelijk het geld om een goed zadel voor hem op maat te laten maken, en dat ga ik nu dus zeker doen. Het is niet goedkoop.. Ze zeiden me dat de kosten rond de 1200 tot 1400 Euro komen als het helemaal op maat is gemaakt en naar mijn wens. Maar heb het er voor over!
Nou ik ben erg nieuwsgierig hoe dat gaat met dat opmeten e.d.
Wie heeft er hier allemaal ervaringen met Daaleman.. mensen die een zadel op maat hebben laten maken?
Ik lees het graag!
Groetjes Linda

Goede ervaringen dus!