Wanneer ligt een zadel nu goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Wanneer ligt een zadel nu goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 12:33

Zal ongetwijfeld al een aantal keren besproken zijn, maar kan er zo gauw niet echt iets over terugvinden Verward

Mijn vraag is dus, wanneer ligt een zadel nu goed op een paard?
Zijn daar "standaard gegevens "voor. zoals waar moeten precies de kussens liggen, net naast de ruggegraat, of wat verder van de ruggegraat af?
Logisch dat het natuurlijk ook aan het soort paard ligt wat voor een zadel je neemt, maar ongeacht of een paard nu smal of breed is, waar moeten precies de drukpunten liggen?
Waar moeten de zweetbladen liggen etc.
Misschien heeft iemand daar foto's of plaatjes van?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:38

Ik zou het ook hee; graag wilen weten. Ik leen nu een dressuurzadel van een vrouw diei k ken. En dat zadel ligt heel goed op lasagna, schoft ligt vrij enz. Maar dat is precies hetzelfde met mijn andere zadel, die ligt ook gewoon vrij, maar daar loopt ze echt verrot onder..Dus wat het ka nzijn? Daarom zou ik ook weel graag willen weten waar je allemaal op moet letten Lachen

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:40

Ik weet het niet helemaal precies maar wel dat het zadel vooral op de voorhand moet liggen/steunen.
Dus als het zadel te veel op de achterste kussens steunen, dan ligt ie niet goed...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 12:42

Bedankt, maar nog steeds vind ik het moeilijk daar iets bij voor te stellen, zou fijn zijn als iemand voorbeelden heeft met foto's of tekeningen, wanneer een zadel goed ligt en wanneer die fout ligt!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:47

ja, zal ook welles willen weten.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:15