Leren Laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wilke

Leren Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 12:26

Ik heb laarzen gekocht van Petrie en vroeg me af of jullie in het begin ook zo moesten wennen aan leren laarzen? x Lachen

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:40

ik heb ze nu een half jaar of zo en ik heb ook zo moeten wennen, maar als ze eenmaal naar je voet zitten, wil je niet meer anders hoor!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:43

Ik heb zelf geen leren laarzen. Maar ik hoor wel van mensen uit mijn omgeving dat het inlopen ff nix is. Dat je heel erg moet wennen, en dat het soms best pijn kan doen. Maar dat als je ze eenmaal ingelopen heb, en ze naar je benen/voeten enz gevormd zijn, dat ze heerlik zitten Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:06

Haffielover schreef:
Ik heb zelf geen leren laarzen. Maar ik hoor wel van mensen uit mijn omgeving dat het inlopen ff nix is. Dat je heel erg moet wennen, en dat het soms best pijn kan doen. Maar dat als je ze eenmaal ingelopen heb, en ze naar je benen/voeten enz gevormd zijn, dat ze heerlik zitten Lachen

Precies Haha!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:07

ik heb ze nu al twee keer aangehad met een rondje lopen met de hond, en al twee keer mijn enkels opengehaald... rrrr

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:11

Mijn eerste paar leren laarzen hoefde ik niet aan te wennen, die zijn voor de mooiigheid iets te laag en er zit een rits in.

Mijn nieuwe paar leren laarzen van Petrie, zaten direct lekker, ik heb er een avond 4daagse op gelopen. Maar met rijden vind ik ze niet echt heel prettig zitten, ze zijn eigenlijk net iets te hoog nog en ik denk niet dat ze nog verder zullen inzakken.

Gelukkig heb ik me nog nooit kapotgelopen/gereden met leren laarzen.

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:13

Ik ben momenteel al een week of 3 mijn 2de paar petries aan het inlopen/rijden en weet uit ervaring dat het niet echt een pretje is. Bij mijn eerste paar had ik alleen blaren op de hiel/tenen. Maar nu heb ik blaren in de knieholte, het is ook dik/vocht en heel blauw geweest maar dat ik gelukkig al weg. Nu de blaren nog!! Het is even doorbijten maar als ze eenmaal gezakt zijn en goed zitten, zou je er het liefst de hele dag op lopen.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:31

Oef mijn laarzen zaten heel verschrikkelijk met inlopen. Maar het tweede paar kan ik zo instappen en mee weglopen.. Deze zijn iets te groot aangemeten.. grrrrrrrrrr Boos!

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:42

Ja dat heb ik ook gehad ik heb mijn petries nu een half jaar en ze beginnen nu lekker te zitten. Pas reed ik met mijn chaps maar het reed zo raar dat ik snel ben afgestapt en mijn leren laarzen aan ben gaan doen.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:46

auw auw.. voel het nog bij de herrinering aan de eerste weken met laarzen...
Maar nu zijn het mijn pantoffeltjes Haha!

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:56

vindje chaps zijn veel fijner
laarzen zitten echt niet lekker al heb ik ze een jaar en het zijn leren laarzen Lovers Lovers Lovers *LOL* Cool : Knipoog Lachen Ach gut Vingers aflikken OK dan!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:20

ik heb ze sinds eergister in huis...nergens problemen mee!! echt het verbaasd me gewoon
op maat gemaakt met rits en ik rijd/loop er zmee weg!!
tuurlijk wel een btje wennen, maar ik had het erger verwacht

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 17:23

egt vreselijk
tot bloedens toe gelopen in me knieholtes en me knokkels op de zijkant van mijn voet!
Maar nu zitten ze heerlijk en ik ben er onwijs super blij mee *LOL*
kan niet meer zonder Haha!:D

Sandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:21

Ik heb sinds een week of 3 nieuwe leren laarzen. Ze zitten nog niet echt lekker, 't voelt zo stijf en mijn knieholte voelt na het lopen ook niet bepaald lekker.. Maar weet dat het straks goed komt!!

Hebben jullie er eerst alleen op gelopen tot ze beter zitten of ga je ook gewoon rijden ook al zit het niet lekker? De een zegt dat je eerst in moet lopen en de ander zegt dat het sneller en beter is als je gewoon gaat rijden.. Verward

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:39

ik ben meteen gaan rijden, maar ik heb een springlaars...dus geen last van me knieholte

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:41

Nee ik heb anky's en ben gewoon opgestapt en aangereden Verward

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:45

Ik had kalfsleren laarsen en die zijn zo soepel... net pantoffels!
Dus nee, ik had geen last met inrijden/lopen.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:25

ik heb ook kalsfsleren, maar toch echt kapotte enkels

anke2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:42

Het zat in het begin wel een beetje vreemd, maar het deed niet ontzettend pijn ofzo, ik heb in ieder geval mijn enkels niet kapot gehad. Lachen
In het begin deed het wel een beetje pijn in mijn knieholtes, omdat ze toen nog moesten inzakken. Nu zitten ze heerlijk!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:56

Ik heb op maat gemaakte Cavallo dressuurlaarzen. In het begin kon ik bijna niet op mijn paard komen, omdat ik mijn been niet zover kon buigen, ook met rijden moest ik sterk wennen aan het leer. Daarvoor had ik een hele tijd alleen met chaps gereden, moest dus zoizo weer aan laarzen wennen. Mijn knieholtes waren wel blauw, maar niet stuk. Wel kreeg ik blaren op mijn rechterhak en teen. Links minder. Uiteindelijk zaten ze na een paar weken wel fijn.

Sinds donderdag heb ik er een paar Mountain Horse Sportive Riders bij en moet zeggen dat ik daar helemaal geen last van heb. Meteen aan en rijden. Die rits scheelt een stuk. Daarbij zijn deze meer all roud en dus niet zo hoog in de knieholten... Scheelt een stuk.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 15:33

het inlopen is idd geen pretje, maar daar moet je even doorheen ik heb ze nou een paar maandjes en ze lopen nu veel beter, en met het rijden is het helemaal fijn. je benen liggen veel beter!!!
LANG LEVEN DE PETRIES!!!! hihi *LOL*

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 18:06

Bedankt !

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:00

Haffielover schreef:

klopt en traplopen helpt het beste en succes Knipoog

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:03

en fietsen is ook heel goed! Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:08

steppen heb ik ook gehoord Tong uitsteken

ben nu aan t uitkijken naar een goed 2e hands paar Schijnheilig