dekje schuurt, zadelvormige nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

dekje schuurt, zadelvormige nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 10:38

Marquez krijgt in de winter atijd een schuurplek op zijn rug waar het eind van het dekje op zijn ruggegraat ligt. Het zadel ligt verder goed daar is naar gekeken. Hij krijgt het ook alleen in de winter met zijn wintervacht. Denken jullie dat het helpt als ik zo'n ouderwets wit wollig zadelvormig dekje gebruik? Ik vindt ze afschuwlijk lelijk maar als het helpt tegen de schuurplek dan moet het maar he Scheve mond

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:40

dat komt doordat de haren aan het eind van de winter hol worden, dan zijn deze dus breekbaarder en knappen eerder af.
je kunt dekjes kopen van lamicell, stubben, gruner enz. gewoon dekjes met een zachte rand (BR is niet zacht Knipoog )

je kunt ook een schapenvacht onderlegger zonder bontrand onder je dekje leggen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:43

Ik moet heel voorzichtig zijn met zadeldekjes. Mijn paard heeft een hoge schoft, en speciaal daarom heb ik een kieferzadel gekocht. Er zijn ook Kieferdekjes, die de vorm van de rug volgen. In alleen dekjes gebruiken die dus de vorm van de rug erin hebben. Ankypads bijv. zijn in mijn geval dus uit den boze, want die zijn recht. De Kiefer dekjes zijn overigens best wel dun, maar hij krijgt er geen schuurplekken van.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:08

volgens mij zijn die van lamicell goed. Ik heb er nog geen problemen mee gehad en mn paardje heeft zo ook dikwijls last van schuren

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:16

Mijn paard heeft daar ook last van, alleen tot nu toe gaat het deze winter goed. Ik heb dus de vorige winters uiteindelijk gereden met een schapenvacht, maar mijn zadel ligt nu ook veel beter wat dus ook scheelde.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:47

Het kan zijn dat je zadel niet goed ligt (kwispelen) en dat je dat alleen 's winters goed ziet doordat de haren langer zijn.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:30

misschien doe je het al hoor, maar trek je je sjabrak goed de kamer in?
dan ligt je sjabrak als het goed is niet op de ruggengraat (als je een gewoon dus sjabrak neemt )
dan kan hij imo ook niet schuren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:41

Let goed op de bovenlijn van je zadeldekjes.
Bij de betere zadeldekjes staat zowel de voorkant als de achterkant iets omhoog gesneden.
In merken: HH zijn slecht kwa pasvorm, Imperial Riding, Divoza eigen merk, Eskadron zijn goed kwa pasvorm.
Een bonten onderlegger kan een goede oplossing zijn.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:44

My Dominique schreef:
misschien doe je het al hoor, maar trek je je sjabrak goed de kamer in?
dan ligt je sjabrak als het goed is niet op de ruggengraat (als je een gewoon dus sjabrak neemt )
dan kan hij imo ook niet schuren.

wel als het ddekje achter het zadel schuurt en niet ervoor Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:32

Of gewoon zonder dekje rijden. Kan makkelijk, alleen je moet je zadel vaker schoon maken Knipoog

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:43

Dat is juist goed! Mijn zadelmaker wees mij erop dat het een teken is dat ze haar rugspieren goed gebruikt.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:53

Ididit schreef:
wel als het ddekje achter het zadel schuurt en niet ervoor Knipoog

als ik mijn dekje goed de kamer in trek, ligt hij achter niet op de rug(gegraat)
en kan hij imo dus ook niet schuren, tenzij hij ernaast schuurt.
anders zou ik het ook niet weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:19

Je hebt van die zachte flanelletjes van Kavalkade, die zijn super voor gevoelige paarden.

Een vriend van mij heeft een paard dat zo gevoelig is, daar had hij laatst dekjes speciaal voor laten maken.

http://www.exklusiv.nu/horse/bilder/nya ... /1_750.jpg

deze kosten ong. 50 euro, je kunt ze in elke gewenste kleur krijgen. De binnenkant is van heel zacht spul.

edit: beetje groot plaatje

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 14:40

Zep schreef:
Je hebt van die zachte flanelletjes van Kavalkade, die zijn super voor gevoelige paarden.

Een vriend van mij heeft een paard dat zo gevoelig is, daar had hij laatst dekjes speciaal voor laten maken.

http://www.exklusiv.nu/horse/bilder/nya ... /1_750.jpg

deze kosten ong. 50 euro, je kunt ze in elke gewenste kleur krijgen. De binnenkant is van heel zacht spul.

edit: beetje groot plaatje

Bedankt ik vindt hem best mooi . Wel een beetje duur, nog even door sparen dus Scheve mond

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:44

Equiline heeft ook dekjes die de vorm van de rug/schoft volgen.