Ivanka had/heeft het probleem: slechte hoeven, brokkelde heel erg, waardoor ijzers er met geen mogelijkheid onder bleven zitten. Om maar even de hoefsmids woorden te citeren: ze vielen eronder uit alsof haar hoeven droge koek waren.
Dus er zat niets anders op; Ivanka moest op blote voeten. Ivanka heeft er héél erg aan moeten wennen en kon echt voor geen ene meter op het harde lopen, zielig was het gewoon om te zien. In de wei ging het goed, dus heeft ze van mij eerst een maand rust gehad en alleen maar in de wei gelopen.
Van de hoefsmid heb ik toen ook Cavalor Hoof Aid Special gekocht, supplement dat ik bij moest voeren. En ik ben weer rustig aan begonnen met rijden. Dat was half september.
Ondertussen zitten we alweer eind oktober en Ivanka loopt nog steeds op blote voeten. En het gaat eigenlijk steeds beter, op het harde loopt ze nu ook goed. Niet uitzonderlijk goed, maar wel goed
. Ik zit er dus over te twijfelen om haar weer terug op ijzers te zetten. Het scheelt ten eerste enorm veel geld op jaarbasis. Ik rijd niet absurd veel over de weg en de keren dat ik over de weg rijd, zou ik ook in de berm kunnen rijden. Ivanka is drachtig, dus tegen de tijd dat ze zou moeten bevallen, zouden de ijzers er weer onderuit moeten en zou ze er weer helemaal aan moeten wennen.
En ze gaat alleen maar beter lopen, ik denk zelf dat wanneer haar hoeven weer helemaal zijn bijgegroeid, ze weer perfect zal lopen op de stenen. Haar hoeven zijn dan stevig en hard.
De DA gaf mij toen haar ijzers er net onderuit waren, het advies om haar zsm weer op ijzers te zetten.
In principe ben ik nu echt steeds meer voor de blote voeten. Vroeg me alleen af hoe jullie erover denken
. Zouden jullie haar ook op blote voeten laten lopen, of toch die ijzers er weer onder zetten?

Niet verwacht dat het zo veel beter zou gaan!)
en dan snel die belg laten komen!