wormenkuren dicht na elkaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marijkedam

wormenkuren dicht na elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:49

Mag je een wormenkuur snel na elkaar geven? Of is dit schadelijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:03

Wat bedoel je met snel?

Ik heb ooit een pony die helemaal besmet was met wormen een volledige kuur gegeven (dus voor 600 kg, terwijl de pony maar 300 woog), en dat 1 week later nog eens gedaan.

En waarom wil je het doen?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 12:23

ik heb een verzorgpaard en ze blijft erg mager en energieloos. Terwijl ik gezien heb dat ze 's ochtends toch zeker 3 kilo brokken krijgt en hooi en sávonds zemelen en pulp en hooit. Ze staat eigenlijk altijd binnen (ja zielig he) en komt hooguit een uurtje per dag buiten. excl rijden. Lijkt mij dat ze meer energie zou mogen hebben van het voer. Daarom vermoed ik dat ze wormen heeft, maar ik weet dus niet of de eigenaar zijn paarden ontwormt. En vragen heeft geen nut, want dan doet ie er nog niks aan. Is een rare man....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:28

Maar als je vraagt weet je het wel zeker....en bij verdenking een wormbesmetting kun je idd meerdere keren ontwormen. Maar het kan ook fout gaan: als je nu gaat ontwormen kan het paard koliek krijgen van alle wormen die er ineens uit moeten...
Je zou bloed kunnen laten afnemen en een mestmonster laten nemen en dat op wormen laten onderzoeken. Dan weet je het zeker.

tara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:31

Ik zou de dosis aanhouden die op de bijslijter- verpakking staat. Het is en blijft toch wel troep dat spul

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 12:33

ik bedoel ook niet dat ik 2x zelf zou ontwormen, maar voor hetzelfde geld heeft de eigenaar het pas nog gedaan. Wat ik niet verwacht overigens

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:40

ik zou zelf een wormenkuurtje geven, en dat aanhouden wat er op een doosje staat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:52

marijkedam schreef:
ik bedoel ook niet dat ik 2x zelf zou ontwormen, maar voor hetzelfde geld heeft de eigenaar het pas nog gedaan. Wat ik niet verwacht overigens

Je weet het zeker als je het vraagt. (Maar voor hetzelfde geld zegt hij dat hij ontwormd heeft en is het niet gedaan...)