yfande schreef:Begrijp ik dit nu goed ? is iedereen die niet tevreden was met de prestatie van zijn of haar hoefsmid zonder iets te zeggen naar een ander overgestapt ?
Ja
De eerste smid, die jaren bij ons is geweest, heb ik gebeld om te zeggen dat ik een andere smid wilde toen ik de zeggenschap kreeg over de paarden. Maar dat kwam niet als een verrassing... We lagen elkaar niet zo en geweldig deskundig vond ik 'm ook niet.
Smeden die 1 tot 3 keer aan mijn paarden zijn geweest ga ik geen uitleg geven waarom ik bij ze wegga.
Toen is er nog eentje 2 jaar geweest, maar die werd steeds slordiger en kwam het laatste jaar/anderhalf jaar of veel te laat, of helemaal niet. Daarbij begon hij mijn veulen/jaarling steeds vaker te schoppen als hij niet volledig meewerkte. Hem heb ik wel gezegt waarom ik naar een andere smid ging.
De laatste smid is er 3 jaar geweest, totdat de paarden verkocht zijn. Geweldige vent! Al een oudere man, maar altijd stipt op tijd of een uur te vroeg, en bekappen dat ie kon! Geweldig, zo'n goeie heb ik nog nooit gehad! Nooit een verkeerde beweging naar mijn paarden toe, haalde ze uit de wei als ik er nog niet was (en hij dus te vroeg) enz enz. Hem heb ik ook opgebeld toen de paarden verkocht werden.