wat voor deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

wat voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 00:03

ik heb gister bij het tentenkamp een onderdeken gekocht en een mooie luxe dikke winterdeken! ik wil mijn paardje namelijk gaan scheren, alleen nou heb ik niks voor om zijn hals, en anders heeft hij het daar zo koud! weet iemand hier iets op.

en degene die hun paard gaan scheren wat voor dekens hebben jullie allemaal om, en ook met halsstuk? Verward

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:54

Een paard heeft het niet koud.

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:17

Een geschoren paard heeft het wel koud

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:22

Mijn paard is geschoren. Nu is het nog vrij warm, ze heeft overdags daarom een 150 grams deken op met licht gevoerd halsstuk en 's nachts doe ik er nog een fleecedekentje onder, dat is wel voldoende voor nu.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:39

Er zijn toch van die losse halsstukken die je kunt kopen? Die moet je dan wel op een of andere manier kunnen bevestigen aan je deken.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 13:47

Peeky: heb je dan geen halsstuk of wel?
en heeft het paard het anders niet koud als hij geen halsstuk heeft en geschoren is? Verward

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:24

Mijn pony had nooit een halsstuk om en hield evengoed een mooi kort vachtje na het scheren. Had als het echt koud was wel 3 dekens om.

Mijn paard heeft wel een halsstuk maar zijn manen schuren erdoor af Boos!

Ik ga hem nu scheren en probeer dan als het echt koud is het halsstuk alleen s'nachts om te doen. Hoop dat zijn manen dan niet afschuren.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:14

Mijn paard komt ook al weer een beetje dik in het jaar. Ik heb hem ieder jaar nog moeten scheren! Nu heb ik vorig jaar zo'n halsstuk gekocht, die heeft tie nu ook al om! Daardoor kan ik het scheren gelukkig nog wat uitstellen!
Ze zijn best duur geloof ik, maar werken ook goed! Het halsstuk zit vast met 3 riempjes aan de gewone deken, je klikt uhm vast! Je moet er dan dus wel op letten dat je deken 3 ringen heeft waar je het halsstuk aan kan bevestigen! Sommige dekens hebben dit wel en andere niet. Die van mij dus wel, er zit 1 ring aan de bovenkant van de deken,bij de rug van het paard, en er zitten nog 2 ringen aan de zijkanten. Daar klik je het halsstuk dus aan vast! Zo verschuift de deken niet snel, werkt dus goed!
En voor een geschoren paard vind ik het zeker belangrijk dat tie goed wordt "ingepakt", anders worden ze veel sneller verkouden! Paarden die geschoren zijn, missen hun warme jasje tenslotte!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 15:17

Kwaidie schreef:
Sommige dekens hebben dit wel en andere niet. Die van mij dus wel, er zit 1 ring aan de bovenkant van de deken,bij de rug van het paard, en er zitten nog 2 ringen aan de zijkanten. Daar klik je het halsstuk dus aan vast! Zo verschuift de deken niet snel, werkt dus goed!
En voor een geschoren paard vind ik het zeker belangrijk dat tie goed wordt "ingepakt", anders worden ze veel sneller verkouden! Paarden die geschoren zijn, missen hun warme jasje tenslotte!

Snap ik nu waarom die ringen aan mijn deken zaten....
Ik vond het berenirritant want dat was de enige plek waar mijn deken doorlekte.. En dat is dus ook de reden waarom ik hem had weggedaan...