Wat is een goed merk voor gelpad, of iets wat goed is voor haar rug onder het zadel. Ik zoek wel iets waarmee ik nog andere sjabraks erbij kan dragen. Het moet echt goed zijn voor haar rug... En wat is je ervaring met gelpads? Hoor het graag!
Greats Marit,,
Lenneke_
Geplaatst: 27-10-04 22:05
Ik ben niet zo weg van gelpads. Als je erop gaat zitten (op je zadel dan) trekken ze strak over de rug en dat is niet prettig voor je paard. Verder heb ik totaal geen kijk op gelpads dus wat een goede is weet ik niet.
Sjappie
Geplaatst: 27-10-04 22:07
Het beste is helemaal niks onder het zadel, alleen een sjabrak. Alles wat je extra onder legt zou betekenen dat je zadel niet goed past. Er heeft ooit een test in Bit gestaan waaruit dit de conclusie was. Door het sjabrak goed in de kamer te trekken wordt de druk goed verdeeld.
Passionato
Geplaatst: 27-10-04 22:08
Een goed passend zadel is het beste, wil je toch iets onder je zadel omdat je zadel dan niet goed past, kies dan voor een corrector, dat is een soort kussen voor onder je zadel, met lucht, en dat kunnen ze dan precies naar je paard aanpassen..
marit88
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-04 22:31
Hmm.. maar mijn paard heeft niet zo hele goeie rug meer omdat ze al wat ouder is, en mij is aan geraden met een gelpad te gaan rijden eronder. Is een schaapenwollen sjabrak dan misschien een betere keus?
Passionato
Geplaatst: 27-10-04 23:13
Op zich is "opvulling" onder je zadel meestal niet bevorderlijk. Voor het opvangen van schokken zou je inderdaad een schapenwollen vachtje kunnen gebruiken, de corrector doet dat ook, en corrigeert gelijk de symmetrie van je paard.
Linardsje23
Geplaatst: 28-10-04 07:47
Ik vind gelpads echt niets, ze verschuiven en als ze wel goed liggen drukken ze je sjabrak weer naar beneden op de rug van het paard. Ik vind het zelf 3x niets en had mijne ook snel verkocht.
azriM
Geplaatst: 28-10-04 08:15
Je zou ook een schapenwollen onderlegger kunnen gebruiken en die dan onder je shabrak leggen. Dat lijkt mij dan het fijnst voor het paard. Bij Mirza(28) gebruik ik een onderlegger van een materiaal wat het meest lijkt op zo'n oranje ramenspons voor in de auto. Die vind ik ook heel fijn.. iig fijner als een gelpad. Maar misschien koop ik binnenkort wel een schapenbontje.
Marliesje
Geplaatst: 28-10-04 09:37
Ik gebruik wel altijd een gelpad, mijn paarden lopen er lekker mee. Ik rij meerdere paarden met hetzelfde zadel. 1 paard reed ik eerst zonder, maar nu ik haar met rij loopt ze veel meer ontspannen en over de rug.
Scum
Geplaatst: 28-10-04 10:41
Ik gebruik er wel een, omdat ik een paard heb met een hele gevoelige rug. Ik leg het ding onder mijn zadel, en daar weer de sjabrak onder zeg maar. Hij is nu wel zo'n 8 jaar oud en begint nu te verslijten omdat de gel niet meer uit 1 stuk bestaat zeg maar.
Ik ken de merken niet, maar ga gewoon naar de ruitersportzaak en laat je adviseren. Persoonlijk wil ik er graag een met een afneembaar stoffen hoesje. Dat kun je in de wasmachine gooien zonder dat je de gel zelf hoeft mee te wassen, en dat lijkt me beter voor de houdbaarheid.