probleem met DA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

probleem met DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:59

Het zit als volgt.
Eind mei heb ik allebei mjin pony's laten chippen. Omdat mijn shetlander toen het bit niet accepteerde vroeg ik of hij dat gelijk na wilde kijken. Hij heeft toen even snel in de mond gekeken en vertelde dat hij niet de juiste spullen bij zich had.
Nu was het veulen tijd, dus hij was toch regelmatig op stal. Echter, elke keer had ie weer zijn spullen niet bij, dus toen ik wist dat ie kwam heb ik het duidelijk extra vermeld. Dit was eind juni. Hij kon toen niks vinden, Honey wilde de klem niet in, dus werd ze verdoofd, en hij haalde er voor de zekerheid Verward een vijl langs.

Rekening mei: 99,81 (2x chippen + gebitscontrole)
rekening juni: 41,31 (raspen + verdoving)

Ik heb hierover gebeld dat ik het er niet mee eens was, aangezien ik even snel in de mond kijken geen gebitscontrole vindt. Het zou geregeld worden en ik zou er nog van horen.
Door mijn eigen laksheid er zelf ook geen erg meer in gehad, en zojuist een rekening binnen. Hierbij nog een factuur van 38.52 van verdoven toen ik een echte TA heb laten komen (die wel degelijk wat vond, Honey had een kies helemaal doorgegroeit zitten!)
De laatste rek is vorige week betaald (op tijd) dus ik denk dat ik dat gewoon als niet verzonden kan beschouwen.
Echter, de rekeningen van mei en juni wordt wel rente en admin. kosten bji berekend.

Ik vind dit gewoon echt geen stijl. Ga morgen dus maar weereens bellen.

Wat vinden jullie hiervan?

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:03

zo is het volgens mij met alle dieren artsen mijn ervaring is als het op tanden aankomt haal er een echte ta bij en ga niet met zo's klungel da aan het prutsen werk toch niet. Ze spuiten ze alleen maar plat. Klungel met een grote vijl veel bloed en geen effect! dat is 3 keer mijn ervaring totdat ik eindelijk mijn ouders aan het verstand kreeg dat het niet werkte of er niet een keer een ta bij mocht. Nu jaarlijkse controle. Werk perfect en is een stuk goedkoper!

groetjes

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:47

Hey

Bel de praktijk op en leg het probleem uit. Is voor je da ook veel fijner om te weten dat je het niet eens bent met de kosten dan dat je "achter zijn rug om " naar een ander gaat. Mijn ervaring is dat een dierenarts graag zijn kosten wil verantwoorden en als jij als klant denkt dat het anders had moeten zijn dan horen ze dat graag. Misschien kan de dierenarts uitleggen aan jou waarom de kosten precies zo zijn.
Als je een goede dierenarts hebt zal hij zeker jouw probleem serieus nemen. Niets is zo vervelend om een boze klant te hebben over een rekening! Succes en houd ons even op de hoogte

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 21:58

Ik heb dus toen al gebeld, het zou nagekeken worden en ik hoorde niks meer, tot er nu dus een "weer hogere" rekening in de bus lag

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:14

Je zal de rekening voor het chippen toch moeten betalen maar ik zou wel mekkeren over de zgn. gebitscontrole. Gedane zaken nemen geen keer maar voor het gebit is een paardentandarts te prefereren alhoewel er ook DA's zijn die verstand van zaken hebben. Als je er met de DA niet uitkomt zul je de achterstallige rekeningen moeten betalen om deurwaarderskosten te voorkomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 22:16

Tja, van schade en schande wordt met wijs om het maar zo te zeggen.
Maar blijf het ronduit slordig vinden dat hij niks kan vinden, en vervolgens blijkt dat Honey een doorgegroeide kies had, die ELEKTRISCH gevijld moest worden....
Is dat heel banketstaaf om dat aan te kaarten of niet?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:20

Als ik jou was zou ik nog een keer bellen. Een blik werpen in de mond van het paard is IMO ook geen gebitsbehandeling...
Dan daarbij, als hij toch al op stal is...

Dit bedrag is echt belachelijk hoog. Ik neem aan dat je met zoveel paarden al genoeg DA kosten hebt. Scheve mond

Nee, het is niet echt netjes gelopen. Gewoon nog een keer bellen en het er niet bij laten zitten!

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:15

het is inderdaad niet erg om aan te kaarten dat je even kijken geen gebits controle vind. Zeker als naderhand blijkt dat er wel iets aan de hand was. Nu vind ik een DA over het algemeen nuchterder dan fysio/ tandarts etc.... dus misschien is de een iets te makkelijk, de ander te kritisch. Maar vind dat je absoluut weer moet bellen. Niet boos worden, maar gewoon rustig het probleem uitleggen. Zeggen dat je al eerder gebeld hebt, en naar aanleiding daarvan weer een rekening kreeg Haha!
Jouw DA moet zich kunnen verantwoorden voor de kosten, en jij als klant moet achter die kosten staan. Kan je da dat niet, dan is het niet zo'n slim persoontje...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:40

Ik heb ook nog wel eens foute rekeningen gehad van mijn DA...... gewoon ff bellen en het is hier zo opgelost (ik heb ook 2x een rekening niet gehad, dus dat gebeurt ook). Een administratief foutje is zo gemaakt.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat jouw DA die eerste "gebitscontrole" kost wat kost zal willen innen, wat kan hij daar nou voor in rekening brengen Verward toch hooguit 10 EUR zou ik denken. (blijft vreemd als je er toch al bent en alleen maar vluchtig kijkt, maar goed, daar kun je natuurlijk over discussieren).

Als ik jou was zou ik gewoon nog een keertje duidelijk uitleggen hoe je er over denkt. Maar als je DA niet redelijk wil zijn, dan zou ik gewoon een ander nemen. (Even buiten het feit dat een paardenarts een paardengebit moet kunnen verzorgen).