laarzen Huet te laag afgemeten?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lhundol

laarzen Huet te laag afgemeten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:02

ik heb van de week mijn laarzen opgehaald die ik bij Huet heb besteld. (www.rijlaarzen.nl)
ik heb hele dunne. lange benen, een petrie laars zou heel moeilijk maatwerk worden waar een groot prijskaartje aan hangt. ik heb ook een recteligne aangehad (de palm beach volgens mij). uiteindelijk heb ik gekozen voor een rundlederen laars van huet zijn eigen productie. hij zou er iets heel moois van maken zei ie! het is voor mij al heel moeilijk om een laars te vinden met een lange dunne schacht waar mijn voet nog steeds goed in kan.

nou zijn ze ook echt heel erg mooi geworden! mijn uber dunne been komt er heel mooi in uit. ze zitten ook heel erg lekker. ik heb wat speling bij mijn hak en enkel. maar dat is bijna niet weg te krijgen doordat mijn enkel zo dun is. huet heeft een dresuurboog van zeker 4 cm op de laars gezet om hem nog mooier te maken. hij is echt prachtig! ik durfde van die boog niet eens te dromen! Vingers aflikken we hebben het er dus ook niet over gahd.

het probleem is nu dat de laars bij de achterkant van mijn knie, mijn knieholte op ongeveer 3 cm na niet haalt. de laars is al flink aan het zakken. als ik nu op mijn paard zit komt de dresuurboog onder de zijkant van mijn knie uit! ik ben bang dat als de laars nog verder gaat zakken (wat zeker gaat gebeuren) ze veel te laag worden! en dat vind ik er helemaal lelijk uit zien.

ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben. ik wil Huet wel bellen maar ben bang dat hij er niets aan gaat doen. ik begin ook steeds meer te bedenken dat de hoge boog een soort afleiding was om de lage binnenkant de compenseren, dat hij dus een soort fout heeft gemaakt.

ik hoor het wel!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:20

Zou gewoon bellen en het verhaal uitleggen. Neem aan dat je niet speciaal om lage laarzen gevraagd hebt en zo als ze nu zitten hoort het niet te zijn. Zij weten ook dat laarzen nog inzakken. Als je ze nog maar zo kort hebt, zou ik gewoon bellen en als je niet in de buurt woont bijv. een foto opsturen dat je ze aan hebt op je paard. Het lijkt mij een goede zaak die zijn naam hoog wil houden en goede service biedt. Denk dus dat ze je dus best verder zullen helpen! Het is voor hen immers ook geen reclame als je ontevreden bent...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:37

Wat zijn je maten precies?
Ik heb ook vrij dunne benen, maar hoop niet dat die van mij ook zo zijn.
Loop tegen de 6de week aan .....
Maar ik heb de Cambridge besteld en ze zijn in de maak.
Anders gewoon ff bellen, die man is echt zo vriendelijk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:04

Ja dat heeft Huet vaker. Wel een hoge boog maar in de knieholte te laag.

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:39

ok thx! ik vind Huet ook een aardige man en hij gaf super service! hij vertelde me ook dat het wle een uitdaging ging worden om de laars goed te krijgen. mijn maten zijn (hoogte 52, kuit 32 :S ) ik heb trrouwens cambridge ook.
ik was heel blij met alles wat hij erbij heeft gedaan (zooltjes, trekkers) en het verhaal dat ik over 2 maanden terug kon komen om te laten zien hoe de laars was gaan vormen.
ik weet dat hij een goede nama wil houden, ik ben alleen bang om als 16 jarig meisje hem te vertellen dat hij het niet goed doet.
hehe, we gaan gewoon bellen, woon in de buurt dus is geen probleem!

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 13:26

ik heb meneer Huet net gebeld en hij vertelde me dat dit nou eenmaal het model is van deze laars. doordat de oude laars helemaal recht was, en de nieuwe poulaire modellen de dresuurboog hebben moet hij aan de binnenkant wat lager zjn. hij vond het belangrijk dat de boog tot onder mijn knieschijf kwam.
ik mocht gewoon langskomen als het me niet beviel... ben nog aant twijfelen!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:37

Hoe laag de laars aan de binnenkant zit is bij een hoge dressuurboog niet echt van belang, wel dat de boog op een mooie hoogte blijft.

Maak anders eens een foto van hoe de laars nu zit, dan is het voor mij wat duidelijker.