Wedstrijden rijden: onderzoek 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

De kans dat mijn paard ziek wordt schat ik in als (ook kreupelheid, beengebreken die later uitkomen en wel of niet als gevolg van een ongeval zijn)

Poll eindigt op

Zeer gering
Geen stemmen
Gering
5 (31%)
Gemiddeld
10 (62%)
Aanzienlijk
1 (6%)
Zeer aanzienlijk
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 16

Maarten80

Wedstrijden rijden: onderzoek 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:39

Beste lezers,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties op "Wedstrijden rijden: onderzoek" waarin ik vroeg:

Ik ben voor mijn studie aan de Universiteit van Tilburg bezig met een onderzoek.
Ik wil graag weten waarom mensen die wedstrijden rijden hun paard verzekeren. Ik hoop dat jullie willen aangeven waarom je zelf je paard verzekerd hebt of waarom je denkt dat anderen hun paard verzekeren.

Ik hoop dat jullie me verder zouden willen helpen met de volgende vraag:

Denken jullie dat de kans groot is dat jouw paard ziek wordt (ook kreupel, beengebreken etc.)?

Verder is er al veel gereageerd op het onderwerp "Wedstrijden rijden: onderzoek". Ik hoop dat er nog meer reacties op komen. Dus blijf reageren. Ik zal het zeker meenemen!!

Groetjes,

Maarten
Laatst bijgewerkt door Maarten80 op 27-10-04 15:03, in het totaal 4 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:56

Ik heb mijn paard verzekerd zodat ik bij afkeuring toch alvast een klein begin heb voor het volgende paard.

Ik heb het nu al 1 x bij de hand gehad en de 2e keer zit er helaas aan te komen Verdrietig

Ik vind het er overigens niet overzichtelijker op worden met al die topics.

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 08:57

j

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 10:20

Lachen

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:33

Ik vind al die topics ook erg rommelig worden! kun je niet gewoon een enquete opstellen dat is allemaal veel handiger!

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 10:38

Klopt, kan ook, maar dan wordt het heel veel werk om in te vullen en denk ik dat niet ze veel mensen zullen reageren.
Maar goed dat is niet de discussie.
Graag zou ik van jullie willen weten hoe groot je de kans in schat er iets gebeurd met je paard.

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:15

Lachen

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:19

Ik heb mijn paard niet verzekerd. Belangrijkste reden is haar waarde, die is niet zo hoog. Daarnaast heeft ze bijna nooit wat, in die twee jaar dat ik haar heb heb ik één keer de dierenarts erbij moeten halen voor een lichte koliekaanval. Als er eens iets dan heb ik daar wel geld voor, daar heb ik nml. een reservepotje voor waar ik maandelijks iets in stort.

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:21

Dank je Peeky voor de reactie. Hier heb ik wat aan!!

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 11:47

Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:54

Ik heb 'gemiddeld' gestemd omdat een ongeluk in een klein hoekje zit...

Zoiets is nooit te voorzien, en hoeft niet perse te gebeuren op wedstrijden. Je kan ook met je paard de box uitstappen en hij kan uitglijden en een (blijvende) peesblesure oplopen..

Maar mag ik weten wat voor opleiding je doet op de Universiteit?

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:57

Ook ik heb "gemiddeld" gestemd.

Ik heb m'n paardje wel verzekerd!
Bij mijn vorige paard heb ik lang getwijfeld tussen een spaarpotje en verzekering maar aangezien ik geen groot startkaptitaal in het potje kon doen en ik het risico te groot vond om éérst te sparen met de instelling we ZIEN wel heb ik gelukkig voor een verzekering gekozen!
Een week na de aankoop sloeg mijn paard over de kop in de bak en ja....DA ,foto's,medicijnen enz enz wat wás ik blij dat ik verzekerd was.
Bij de aankoop van Kiki heb ik de verzekering gehouden ...tuurlijk is het een hoop geld maar alleen de gedachte dat ik haar niet zou kunnen helpen (naar Utrecht oid) om financiele redenen ...nee moet daar niet aan denken!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:36

Citaat:
Een week na de aankoop sloeg mijn paard over de kop in de bak en ja....DA ,foto's,medicijnen enz enz wat wás ik blij dat ik verzekerd was.

Mag ik vragen bij welke verzekering jij bent verzekerd?

Bij ons op de opfok stond namelijk een meisje en haar veulen had z'n been gebroken.

Dus die dacht ook ik schakel de verzekering in, maar ze kreeg dus echt helemaal geen cent uitgekeerd. 'Het ongeval was niet veroorzaakt door derden'.
Lijkt me erg banketstaaf als je gewoon die premie dus voor niets betaald...

Bij jou was dat wel goed geregeld zo te horen...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:17