Verzorgpaard/pony...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Verzorgpaard/pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:28

Ik zit nog niet lang op paardrijden, deze week 6 weken. Nu was mijn vraag hoelang jij op paardrijden hebt gezeten voordat je een paard of pony ging verzorgen? Veel ervaring heb ik nog niet, want ik zit nog in de beginnersles.....

Het lijkt me erg leuk om dat te doen, want dan kan ik ook wat vaker naar de manege Lachen Wil dan ook wel rijden, maar dat hoeft niet perse .......Maar ik denk dat ik er nog wel even een (half) jaartje moet wachten, aangezien ik dit nog niet lang doe. Moet je ook betalen voor een verzorgpony of paard op een manege?
Laatst bijgewerkt door corinagirl op 27-10-04 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:32

drie jaar geloof ik. Maar dat kan verschillen. Ligt er ook aan wat je gaat doen, peotsen en of wandelen en of longeren en of rijden. Soms mag je een paard/pony verzorgen maar er niet op rijden, dat kan. veel plezier nog verder met rijden

Oomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:56

haaaaay corina, ehm 5/6 jaartjes en ik hoef niet te betalen, voor allemaal niet, maar zou idd nog eventjes wachten en anders eentje waar je lekker mee kunt wandelen en poetsen en mischien losgooien, als je dan ver genoeg bent zul je er vast ook wel op mogen rijden...

xxx naomi

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:00

9 jaar.. en toen kocht k een eigen paard..

Ik denk dat het nog wel even gaat duren voor je op zoek moet gaan. Je kan het wel proberen maar het probleem is dat je natuurlijk nog niks zelfstandig kan doen. En dan heeft het weinig zin om een paard te laten verzorgen.. Zelf laat ik niemand onder de 18 op mn paard.. en moet je zeker wel een aantal jaar ervaring hebben.. Maar k heb niet een van de makkelijkste.. Gewoon een shet of een mak paard alleen verzorgen.. daar hoef je niet zo heel lang ervaring voor t hebben. En de meeste ervaring doe je toch op als je er eenmaal een verzorgt.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:47

Ik reed 1.5 jaar denk ik, maar m'n eerste verzorgpaarden waren dan ook echt verzorgpaarden. Enkel borstelen en op de wei zetten enzo. Op eentje (een oude merrie) mocht ik wel wat stappen enzo. Was trouwens samen met een vriendin.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:50

ligt eraan,misschien vind je ergens in de buurt wel een verzorgpony,waardoor je er al sneller mee begint.
maar bedenk wel...pony verzorgen is VRIJWILLIG.hier betaal je neit voor maar je krijgt ook niks betaald Lachen

succes!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:51

16 jaar rijervaring voordat ik aan een bijrijdpaard begon. Je kan altijd beginnen met alleen verzorgen, zo doe je wel ervaring op. Ik denk dat het wel moeilijk voor je wordt om een bijrijdpony te vinden, maar niet geschoten is altijd mis.

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:56

ik reed nog maar een paar maandjes geloof ik toen ik een shetje ging verzorgen (die verzorg ik nog steeds Haha!) en toen ik 2,5 jaar reed begon ik met Pretty waarop ik ook ging rijden (zij is helaas niet meer Verdrietig )

veel succes met het vinden van een verzorgpaardje Knipoog