windbreekgaas bij de binnenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

windbreekgaas bij de binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:07

Ze zijn bij ons momenteel al erg ver gevorderd met de nieuwe binnenbak. Het wordt een binnenbak met een tiental stallen en op het oosten een open kant, met windbreekgaas. Ik ben al op heel veel verschillende stallen geweest, maar hier heb ik nog nooit van gehoord! Wie wel? En is het wat?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:09

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:10

Ja, ik weet wat het is, het ziet er allemaal super uit, en ik ken het van mijn koeienstages Tong uitsteken Maar ik heb het nog nooit gezien als wand voor een binnenbak. Dus ik ben vooral daar nieuwsgierig naar!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:34

Hebben ze dat ook niet bij Ineke2 op stal, PB haar anders even .

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:00

Ik ben in mei bij een stal geweest die dat hadden. Reed erg fijn, je keek zo over de landerijen, helemaal top!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:07

Windbreekgaas? Hhmmm, dat vindt ik niks. Gaat flapperen op den duur.
Wij hebben een bak van damwandprofiel. Het bovenste deel is damwand met een heleboel gaatjes. Werkt net zo goed en blijft gewoon in vorm.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:29

Haha, ik las daRmwand. Ik dacht al Haha!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:58

Bij Stal het Reelaer hebben ze het! Daar hebben ze namelijk een buitenbak met dak erop, om het zo maar uit te leggen Tong uitsteken

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:08

Mij lijkt het geweldig, ik ben van plan in onze toekomstige binnenbak dat ook te gaan gebruiken. Op www.patura.de zijn er mooie voorbeelden van te zien met goeie mechanische konstruktie mogelijkheden, dus dat flapperen op den duur zie ik niet zo

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:31

Wij hebben het ook aan de binnenbak. Het ziet er goed uit, is fijn ivm frisse lucht en je rijdt toch uit de wind en regen.

buitenruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:50

Windbreekgaas is al goed uitgelegd.
Mits goed bevestigd gaat het niet wapperen en het is voordeliger dan een damwandprofiel wand. Welke vergunningstechnisch ook weer anders in elkaar zit.

als je namelijk alleen een overkapping hebt (buitenbak met dak en evt. windbreekgaas) dan krijg je een ander soort bouwvergunning dan wanneer je een rijhal neer wilt zetten. Sommige staleigenaren krijgen daar geeneens een vergunning voor.

Ook een voordeel van windbreekgaas is dat je 'buiten' rijd maar dan toch zonder koude wind.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:57

Bij ons in de buurt heeft een boer windgaas voor de koeienstal. Het is lekker fris, maar de regen komt er wel wat doorh een. Het wordt veel gebruikt bij "Amerikaanse binnenbakken" . De zijkanten is dan van windgaas. Je ziet het ook wel bij overdekte stapmolens, waar de zijkanten van windgaas is.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:44

Heb het ook wel eens op een stal gezien. Ik vond het wel fijn; niet het idee dat je zo opgesloten zit - je kan toch naar buiten kijken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:12

Een stal die ik ken heeft dit gaas ook. Zowel voor in de stallen als in de binnenbak. Zij zijn er heel positief over.
In de stallen was het inderdaad wel heel lekker fris, zonder dat het tochtte.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:21

Windbreekgaas is ideaal. stal blijft lekker fris, maar het waait er niet kijhard

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:18

Volgens mij hebben wij dat ook op stal..?! weet niet zeker..!
Is het dit wat jullie bedoelen..?
Afbeelding
Zo ja, ik vind het wel erg fijn. Ook in de zomer als je binnen rijd is het niet zo warm! en er is altijd frisse lucht!!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:25

Anike dat is idd wat er bedoelt wordt volgens mij.. Ik heb het ook altijd als zeer prettig ervaren Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:45

buitenruiter schreef:
Windbreekgaas is al goed uitgelegd.
Mits goed bevestigd gaat het niet wapperen en het is voordeliger dan een damwandprofiel wand. Welke vergunningstechnisch ook weer anders in elkaar zit.

als je namelijk alleen een overkapping hebt (buitenbak met dak en evt. windbreekgaas) dan krijg je een ander soort bouwvergunning dan wanneer je een rijhal neer wilt zetten. Sommige staleigenaren krijgen daar geeneens een vergunning voor.

Ook een voordeel van windbreekgaas is dat je 'buiten' rijd maar dan toch zonder koude wind.

Windbreekgaas gaat op den duur altijd lubberen en slijten. Damwandprofiel is een eenmalige investering, blijft gewoon goed. Vergunning is niet anders, onze bak heeft geperforeerd damwandprofiel en is gewoon een "open kapschuur", twee zijden (de korte) dicht en twee zijden open. Het levert een perfect fris klimaat op om te rijden, ik wil nooit meer anders OK dan!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:35

Bij ons in de buurt is een oude koeienstal omgebouwd tot binnenbak. Rondom windbreekgaas. Super! Wel frisse lucht, geen wind.
Schuur staat al jaren, en geen lubbertje te zien hoor. 't zit nog overal even strak.