Robalt bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pientje4

Robalt bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:51

Hallo!!

Heeft iemand van jullie ervaring met een robalt bit? Wat zijn hier de voor en nadelen van?! Ik hoor het graag!

groetjes

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:08

Robart bedoel je denk ik. Zo'n bit dat kan draaien. Paard wat ik van stal rijd nu heeft zo'n bit. Ik hoor van veel mensen er toch wel goede verhalen over.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:12

Waar is zo'n bitje dan voor bedoeld en wat is de werking ervan? Puur even een vraag uit nieuwsgierigheid....

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 17:47

bedoel idd robart Lachen bedankt alvast voor jullie reacties

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:50

ik heb een dubbel gebroken bustrens van robart en alle 3 de delen kunnen onafhankelijk van elkaar draaien

ik heb hem gekocht ivm hangend rooster bij mn paard, en dit bit kan op geen enkele manier in t gehemelte prikken, ben er zelfs Z1 mee gestart, hij doet t er echt goed op

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:56

Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vond dit op internet:

Robart bitten
De paardvriendelijke Robart bitten hebben de toekomst:
* het is mogelijk om aan één kant op het paard in te werken zonder het paard aan de andere kant in de mond te storen, omdat beide zijden van het bit onafhankelijk van elkaar draaien;
* het paard kan gereden worden met lichte druk, waardoor het paard beter op uw aanwijzingen reageert en zich niet zal onttrekken aan uw hand;
* het bit is zeer comfortabel voor de mond van het paard, zodat het paard het bit eerder accepteert;
* het bit drukt en knelt niet in de paardemond, waardoor "angst" bij het paard voorkomen wordt;
* de Robart bitten zijn in verschillende modellen leverbaar voor alle disciplines

http://www.pinchlessbits.com/

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:49

Voor mijn pony heb ik ook een Robart bit gebruikt, een enkel gebroken trens (10,5 cm). Het middenstuk draait onafhankelijk van de twee zijkanten (begrijp je me nog?) Hij liep er super op!
Ik verkoop het bit nu (zie onderschift) want ik heb geen pony meer, helaas.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:14

is dat zo'n myler bitje (dacht in ieder geval dat het aan de binnenkant stond?)

als dit het geval is, vind ik het een erg fijn bitje, mijn pony doet het er super op en ze speelt er ook constant mee.

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:34