Stamboek maakt fouten, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Stamboek maakt fouten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:45

Naar aanleiding van dit [VvdD] Het NSPS in de bocht heb ik dus nog steeds geen goede paspoorten.

Ik heb nu 2 duplicaat paspoorten.
Die van Roos klopt verder helemaal. Alleen haar inentingen staan er niet in.

Bij Dennis is het wat moeilijker, hij is bij 2 stamboeken ingeschreven. Bij het NSPS enkel als register pony, bij het NMPRS als goedgekeurde kampioens hengst.
Het NSPS gedeelte bij Dennis klopt in zijn paspoort(heb er zelfs een homo-roze 'bewijs van inschrijving' bij die ik nog niet eerder gehad heb omdat hij 'maar' register is).

Maar alle NMPRS gegevens zijn nu dus weg die in zijn paspoort stonden. Moet ik hier nu eerst het NMPRS mee lastig vallen of moet ik er eerst mee naar het NSPS gaan?

Ik denk dat ik morgenochtend eerst maar weer eventjes het NSPS bel of ze mijn originele paspoorten weer terug hebben en of zei het met het NMPRS regelen of dat ik hun zelf moet bellen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:18

Hi Dennis,

Toen ik het paspoort van Yfande thuis gestuurd kreeg, bleek dat haar naam verkeerd was gespeld. Ik heb gebeld naar de KNHS en gevraagd wat er aan te doen viel en ze zeiden: gewoon terug sturen met een briefje erbij met de correcte gegevens. Heb je misschien nog een kopie van zijn oude paspoort zodat je de juiste dat op kunt sturen ?

Succes,

Yfande

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 18:43

Ik heb wel een kopie, maar daar krijg ik mijn eigen paspoorten niet mee terug. Er staan geen fouten in hoor, dat is het probleem ook niet.

Het probleem is dat ik nu met 2 duplicaat paspoorten zit waar geen inentingen in staan en waar de gegevens van Dennis bij het andere stamboek niet meer in staan(hij is daar 'alleen maar' levenslang goedgekeurd, heeft 3x een 1e premie behaald, is Superster en heeft 2 nationale kampioenschappen op zijn naam staan).

Moet ik ze beide opnieuw hun basis entingen geven? Dat zou lekker zijn, dat kost weer lekker geld door hun fout.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:47

Zou gewoon even bellen en vragen waar je oude paspoorten zijn en dan het verhaal uitleggen. Hoop dat ze ze nog ergens op de plank hebben liggen! De entingen is niet zo'n probleem: als je met de kopie naar de dierenarts gaat kan hij in je nieuwe paspoort verklaren dat de vaccinatiehistory correct is enz. Kan me voorstellen dat je de gegevens over zijn levenslange dekhengstcarriere er ook in wilt; zou dus even bellen.