Ik kan me herinneren dat er wel eens een topic hierover is geweest maar ik kan het niet vinden. Wat ik me afvroeg, als je een eigen pensionstal hebt, hoeveel winst maak je dan per klant? Of beter gezegd, wat ben je per paard ongeveer per maand kwijt aan stro/voer/enz.?
Passionato
Geplaatst: 27-10-04 13:02
Dat ligt er helemaal aan hoe groot je stal is, wat je voert etc etc. wij hebben bijvoorbeeld maar drie stallen, meer willen we ook niet eens. De paarden staan op zaagsel, krijgen schoon wanneer nodig (gemiddeld een keer in de week een baal, ze worden nl elke dag uitgemest) Verder krijgen ze ook het voer dat ze willen. Twee staan er op energymix van hartog, een pony staat op basisbrok. Verder krijgt er een lucerne, een hooi en de ander kuil..Dan lopen de kosten aardig op natuurlijk. Heb je een grote stal, met meer paarden die allen hetzelfde voer krijgen, dan ben je een stuk voordeliger uit. Voor ons is de winst echt nihil. Mijn paard staat zeg maar gratis wat betreft voer etc, en misschien dat we 50 euro per maand overhouden ,maar dat is dan ook echt alles. Jemoetje ook bedenken dat er nog veel meer kosten bijkomen als weer inzaaien van de weilanden, onderhoud van de bak, stroom en waterverbruik etc..
baudyh
Geplaatst: 27-10-04 13:49
ik heb wel eens gehoord dat wanneer je er een beetje aan wil verdienen en je hebt een stal met binnen en buiten bak enzo dat je minstens 35 paarden in pension moet hebben.zo'n stal waar je in het westen 300 euro voor betaald.
Aramat
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-04 19:03
Hmm ok, erg weinig allemaal dus..
karton
Geplaatst: 30-10-04 19:07
Ik weet het niet.. Misschien kun je een keer bij zo'n stal gaan informeren, dan weet je het denk ik het snelst.. Succes
Eline
Geplaatst: 30-10-04 22:26
Ik heb een niets-reactie en wat reacties daarop uit dit topic verwijderd.
Tanja
Geplaatst: 30-10-04 22:36
Ik heb idd ook al vaker gehoord dat je minimaal 35 stallen moet kunnen aanbieden en dan een behoorlijke prijs per stal ontvangen omdat je ook nog eens verschillende vergunningen nodig hebt voor een pensionstal en die schijnen verschrikkelijk veel te kosten per jaar (vergeet ook niet de mestafvoer enz. dat loopt behoorlijk in de papieren)
Een kennis van mij heeft het jaren geleden eens uitgerekend voor haarzelf, zij moest toen 40 stallen kunnen verhuren voor een pittige prijs wilde ze quite kunnen spelen, ze verdiende dus niets op dat moment (was overigens in de omgeving Amsterdam, kan van provincie tot provincie ook verschillen) dus zij is met haar paarden maar gewoon in pension blijven staan en heeft de boel wat kleinschaliger aangepakt (paarden verhuur en les geven op eigen paarden enz.)
_10_
Geplaatst: 31-10-04 11:07
He Tamara wat zijn jullie van plan??? Willen jullie een eigen stal gaan beginnen
muiszje
Geplaatst: 31-10-04 11:31
hmm, ik sta op een stalletje van 4 paarden, erhm, ik weet niet het precieze bedrag wat alles kost, maar er word bijna geen winst gemaakt: we betalen ook deels af in natura (bijv. klussen, schilderen enz,) ik betaal nu 135 per maand, hier heb ik voor: musli-mix, sportbrok, en haver. kuilgras, stro/of vlas. een mooie bak, plus het gehele jaar door weidegang. hoop dat je hier wat mee kunt..
KiWiKo
Geplaatst: 31-10-04 11:39
Je houd er weinig tot niets aan over maar ben wel van 8 in de ochtend tot 22 in de avond aan het werk, 7 dagen per week. Denk aan bak slepen, reparaties, vegen, voeren, mesten, de telefoontjes....... kan jij .... buitenzetten ik ben ziek, de smit komt om 10 uur wil jij erbij zijn..... Natuurlijk als het je hobbie is en je hoeft er niet van te leven dan is het een geweldig leven. Maar om echt wat te verdienen........ naadje.
De meeste maneges leven van de omzet van de kantine
Aramat
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-04 15:56
Cinzano schreef:
He Tamara wat zijn jullie van plan??? Willen jullie een eigen stal gaan beginnen
haha we zijn niks van plan hoor! Maar omdat ik stalling hier in de buurt zo duur vind vroeg ik me af wat ze er nou eigenlijk aan overhouden.. Maar das dus erg weinig!