Onderzoek: Mening en ervaring over verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten80

Onderzoek: Mening en ervaring over verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:36

Hallo lezer,

Ik ben voor mijn studie aan de Universiteit van Tilburg bezig met een onderzoek.

Ik wil graag weten wat jullie vinden van een paardenverzekering en of jullie er ervaringen mee hebben (zowel positief als negatief). Ik ben ook benieuwd naar welke verzekering jullie aan anderen aan zouden raden en waarom.

Ik hoop dat ik veel reacties krijg. Hoe meer reacties, hoe beter het resultaat van mijn onderzoek.

Groetjes,

Maarten

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:51

ik heb mijn vorige merrie laten verzekeren,was een bepaalt pakket,diefstal,hemelvuur en beengebreken,niet tegen ziektenkosten.
paard liep na een paar jaar kreupel,foto,s gemaakt,paard had spat(soort botwoekering in spronggewricht).
de va nam contact op met mijn verzekering en betaalde direct uit,moest wel het paard terug kopen voor slachtprijs.
heb mijn paard toen nog wonder boven wonder tot aan haar dood actief kunnen rijden...
wil mijn nieuwe paard graag weer verzekeren,ook tegen ziektekosten,maar...het is zo vreselijk duur,en alle kleine letterjes in de polisen,daar wordt ik helemaal tureluurs van.
succes met je onderzoek,ben zelf ook erg benieuwd naar de reacties

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:53

Beste Tola,

Hoe ga je dat nu aanpakken met het afsluiten van een nieuwe verzekering?
* Zou je naar een tussenpersoon gaan?
* Zou je zelf je verzekering kiezen?
* Zou je anderen vragen welke ervaring zij hebben met het verzekeren van hun paard/pony?
* Zou je met anderen de opties bespreken?
* Hoe zou je informatie verzameld over de verschillende aanbieders en de verschillende verzekeringen die ze aanbieden?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:04

Ik heb al mijn paarden verzekerd (gehad) bij de AMEV (vh Hippo Ass).

De eerste had een bemerking op het spronggewricht, totaal onschuldig maar meteen werd dat been uitgesloten.

Bij mijn tweede paard werd na een half jaar arthrose geconstateerd. Omdat de diverse behandelingen niet aansloegen is hij afgekeurd. Ik heb keurig netjes mijn paard zelf weg mogen brengen terwijl het geld al op de rekening stond. Prima geregeld dus.

Met mijn huidige paard ga ik zeer waarschijnlijk nu een afkeuringsprocedure in omdat hij niet verder meer kan in de sport a.g.v. Kissing Spines.
Ik hoorde al dat de AMEV bijzonder lastig is tegenwoordig dus ik ben benieuwd hoe deze procedure verder gaat verlopen.
Afhankelijk daarvan verzeker ik mijn volgende paard weer bij de AMEV of ga ik op zoek naar een andere verzekering.

Verzekeren doe ik wel altijd. Je praat niet over hele kleine bedragen dus het is wel fijn als je een uitkering krijgt bij afkeuring.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:21

Mijn paarden zijn verzekerd bij Interpolis en Amev-Hippo. Bij beiden de meest uitgebreide dekking plus uitgebreide ziektekosten en diefstal.

Ik heb bij zowel Interpolis als Amev een paard af laten keuren. Het paard dat bij Amev is afgekeurd heb ik voor de slachtprijs terug gekocht omdat zij nog toekomst had als recreatiepaard. Het paard dat ik bij Interpolis heb laten afkeuren is door ze overgenomen. Beide waren vrij vlot met het afhandelen en betalen van de schade.

Ook met het uitbetalen van andere schades heb ik bij beide verzekeringsmaatschappijen goede ervaringen en ik heb ondertussen al aardig wat geclaimed voor mijn vorige paarden Scheve mond . De komende jaren heb ik mijn premie er nog wel uit Knipoog .

Anderen zou ik Interpolis aanraden omdat deze maatschappij voordeliger is tegen dezelfde (of betere) polisvoorwaarden dan Amev. Voordeel van Amev vind ik dat de polis vaak sneller rond is en je per maand kan betalen (bij Interpolis per 3 maanden). Acceptatie bij Interpolis duurt soms vrij lang als het paard niet is goedgekeurd door een DA die op hun lijstje staat. Maar ik heb al gemerkt dat die ervaring per persoon kan verschillen Verward .

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:26

Bedankt Ziolette,

Zijn er nog meer mensen die een advies hebben over wat zij de beste verzekeraar vinden?

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:30

Ik heb mijn pony verzekerd bij Amev Hippo en dat is pas net 2 maanden. Dus heb ik verder nog geen ervaringen met een uitkering en behandeling ervan. Ik heb deze verzekering gekozen omdat ik er goede ervaringen over heb gehoord!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt voor je onderzoek.

Groetjes Roxana

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:41

Ik ben erg benieuwd wat eruit komt, ik zie door de bomen het bos niet meer!!

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:56

Ja Maarte80 het zou fijn zijn als je de uitslag ook hier kenbaar maakt.
Ben erg nieuwsgierig.

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 14:58

Beste Jel en Texela,

Wat bedoelen jullie met de uitslag kenbaar maken?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:02

Nou maarten80 ik geloof dat die vraag van Jel en Texela nogal duidelijk is... je bent een onderzoek aan het doen, de uitslag daarvan natuurlijk!

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:04

De uitslag (resultaat) van je onderzoek natuurlijk.
Bijvoorbeeld welke verzekering:
het beste uit de bus is gekomen
welke de goedkoopste, duurste, welke biedt de meeste onderdelen waarvoor je kunt verzekeren enz.
Ik neem aan dat je dat gaat onderzoeken?

Maarten80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:08

Goed plan, maar voordat ik dat kan ben ik nog heel benieuwd naar heel wat reacties.
Vooral naar veroordelingen van verzekeren en verzekeringsmaatschappijen, redenen om te verzekeren, hoeveel risico mensen denken te lopen met hun paard en hoe ze de verzekering afsluiten (tussenpersoon, zelf etc.) ben ik heel benieuwd!!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:55

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis, uitgebreid pakket + da kosten. Uiteraard heb ik dit gedaan om eventuele extreme da kosten te kunnen dekken en om de uitkering bij afkeuring van het paard.

In 1,5 jaar tijd heb ik helaas al meerdere malen moeten claimen maar iedere keer ging dit zonder enkel probleem. Interpolis handelt alles snel en makkelijk af, ik heb er tot op heden nog nooit problemen mee ervaren. Ik zou anderen dus zeker aanraden om voor Interpolis te kiezen!

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:36

Nou ik heb mn arabiertje die nu inmiddels 27 jaar oud is in de verzekering gehad bij interpolis via een tussenpersoon.
De wa plus ziekte pakket.
Na 18 jaar trouw te hebben betaald werd mn paardje "uit de verzekering gegooit".
Ik heb gelukkig de verzekering nooit hoeven aanspreken, want ze heeft gelukkig nooit iets gehad.
Maar ja nu zit er wel in mn hoofd: jaren lang flink betaald en heb er niets voor "terug" gekregen, ze werd er gewoon uitgegooit.
Nu heb ik een jonger paardje gekocht.
Ik ben erg aan het twijfelen of ik haar nu in een verzekering doe.
Ik kan ook gewoon geld opzij zetten.
Maar als er echt iets ernstigs gebeurt zal je zien dat het meer gaat kosten dan het geld dat ik opzij heb gezet.
Dus sta nu voor dillemma.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:36

onze paarden waren en zijn bij AMEV verzekerd, snelle afhandeling, zeer vriendelijke mensen, je kan ze zelfs midden in de nacht bellen en ik raad ze ook bij mijn kennissen aan. Nooit problemen gehad.
Een ander pluspunt is dat ze je paard niet verplicht innemen bij afkeuring!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:54

Bij Interpolis heb je volgens mij ook de mogelijkheid om je paard bij afkeuring terug te kopen net als bij Amev.
Ik zou voor Interpolis kiezen: heb vergeleken en prijstechnisch is het goedkoper, uitkering is hoger (kan 100 of 90% zijn).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:17