Merrie van 4 jaar drinkt melk bij andere merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Merrie van 4 jaar drinkt melk bij andere merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:11

Ik wist niet wat ik zag vanmorgen.
Mijn fjordenmerrie van 4 jaar stond melk te drinken bij een tinkermerrie
waarvan haar veulen net 2 weken weg is.

Ik vind dit niet normaal en weet niet wat ik er mee aan moet.......
Is dit normaal en wat moet ik doen?

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:12

hahahaha het kan geen kwaad maar ik denk dat ze even van elkaar gescheiden moeten worden.
de melkproductie moet stoppen van de moeder *LOL*

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:13

tsja die tinkermerrie zou moeten afslaan.... maar misschien moet je die tinker er weghouden, totdat de melkproduktie is afgenomen??? koeien zie je ook vaan bij elkaar drinken, en die krijgen iets om hun nek dat dan in de buik en uiers prikt, zodat de andere koe dat voelt en afslaat.. misschien zou dat iets zijn voor jou paard? staat wel raar!! haha. ik denk dat als hij dat een weekje om heeft gehad, hij vanzelf merkt dat als hij drinkt hij een klap krijgt. en dan kan het weer af.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:14

De tinkermerrie even apart houden zodat de melk helemaal opdroogt, want zo blijft ze natuurlijk melk produceren.
Over het gedrag van je merrie zou ik me geen zorgen maken, dat gebeurt in de natuur ook. Zelfs veulens van twee jaar en ouder komen af en toe bij hun moeder lurken als deze ze niet wegjaagt omdat ze toevallig een ander veulen aan de voet heeft.

Voor de Tinkermerrie zal het wel een opluchting zijn geweest dat de druk van de uier af is, maar de bedoeling is dat natuurlijk niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:41

koop een flesje kampferspiritus bij de drogist, smeer dat op het uier, het zorgt ervoor dat de uier sneller indroogt en gegarandeerd dat het andere paard e r niet meer aankomt!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:16

Haha ik ken het

Een shethengst die bij iets grotere merrietjes staat A/B pony's drinkt ook altijd bij de merries.
Ik zou ze even appart houden of als ze alleen komen te staan van dat smeerse op de uiers smeren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:38

De bedoeling is het niet, maar het gebeurd wel Lachen.

Toen Dennis dit jaar een merrie ging dekken waar een veulen naast liep deed hij dit ook. Hij snuffelen bij die achter benen, gewoon zoals altijd, komt hij in eens onder die buik vandaan met witte lippen. Liep hij een beetje de melk van zijn zoon te jatten Tong uitsteken.

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:12

als wij straks veulens krijgen hier dan zullen de merries naderhand ook wel bij elkaar gaan drinken...
haha! grappig!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:15

Haha, koeien krijgen hier vaak ook een neusring voor. Je weet wel, die stereotype ringen die je vaak bij stieren ziet. Maar ja, dat zal wel niet bij paarden gaan Knipoog

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:24

haha ik ken een paardje en die heeft bij de vorige eigen naar tot zijn 3 gedronken kijk in me profiel ze heet silvester