kopschudden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

kopschudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:37

kan iemand mij hiermee helpen?
op 1 of andere manier hebben wij altijd kopschudders (paaden met licht/vliegjes/mugjes "allergie" die daardoor met hoofd gaan gooien, mond dicht gaan knijpen enz)
Mijn moeders oude paard, die wij helaas hebben laten inslapen afgelopen jaar had dit heel erg, die was 's zomers bijna niet te rijden. Maar nu ineens, sinds dit jaar, is mijn 5 jarige ook begonnen. Dit is de derde zomer dat ik hem heb en hiervoor heb ik nog nooit wat gemerkt. Dat vind ik al vrij vreemd, maar daar komt dan ook nog bij dat hij het nu nog steeds doet (en het is toch echt bijna november volgens mij) Hij laat zich opzich nog wel normaal rijden (met lange teugel klappert ie af en toe wel, maar als ie aan het werk moet wil hij zich dr wel overheen zetten) maar longe en stapmolen enzo is echt bijna zielig, want hij heeft er echt last van en ik baal dr van!
kennen mensen dit, dat het dus zo ineens opkomt? ik sta op het punt toch maar aan de dierenarts te gaan vragen en evt foto's van zn hoofd te laten maken om te kijken of daar een oorzaak te vinden is, maart eigenlijk wil ik het niet eens meer weten.. niet weer zoiets..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:05

hoi
een ander paard die ook op die stal staat waar ik rij.. heeft daar ook erg last van..
telkens met het hoofd schudden enz..
maar ik had laast in het BIT een stuk gelezen ging ook over headshaking..
ik wee tzo niet of dat hetzelfde is als jij bedoelt maar goed.. ik wee tnei of je lid bent van BIT maar het is wel intressant en mischien kom je er daardoor een beetje achter wat het is..
sterkte er verder nog mee Knipoog
groetjes Angela

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:09

Er zijn medicijnen voor, misschien helpen die.

http://www.headshaking.com/

En merk je voor de rest verbetering als je ze in de zomer binnen houdt of uit de zon blijft? Kan een reactie zijn op zon, maar ook een allergische reactie op pollen en op stof.

We heel opvallen dat meerder paarden het bij jullie krijgen. Misschien is er echt iets bij jullie in de lucht/water/omgeving...?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:44

in het BIT van vorige maand staat een heel artikel over hoe het nou eigenlijk veroorzaakt wordt, dit artikel klopt helemaal vind ikzelf, je kunt het paard er wel aan helpen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:47

ellepel schreef:
in het BIT van vorige maand staat een heel artikel over hoe het nou eigenlijk veroorzaakt wordt, dit artikel klopt helemaal vind ikzelf, je kunt het paard er wel aan helpen.

ja had ik ook gelezen.. ik zie dus dat ene paard bij onz op stal daar ook alst vna heb en stond in de BIT dat het door de zon daardoor iets door kwam wandt asl hij buiten loopt doet hij het telkens en in de binnenbak helmaal niet..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:03

de mijne heeft een combinatie, gisteren was het hier bewolkt maar hij schudde buiten zo erg dat we bijna omvielen..
bleek dus dat er overal gras gemaaid was en daar kan hij niet tegen...
ook sommige pollen van bomen is hij overgevoelig voor en gaat hij van proesten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 11:17

die van mij doet het nu dus gewoon altijd... binnenbak alleen niet, maar een windvlaagje is al genoeg om m aan t schudden te krijgen. zomer/winter maakt dus voor hem niet veel uit, bewolkt/onbewolkt ook niet. Baal dr echt van, want ik vind het echt een vreselijk gezicht als ie weer naast je loopt met zn mond helemaal dichtgeknepen enzo.. en zo ontzettend veel paarden hebben het ook niet, behalve dan dus precies 2 die bij ons terecht zijn gekomen.
ga maandag gewoon DA bellen, kijken of we gewoon onderzoek gaan doen, want wil weten waar het bij hem zit. zeker omdat hij het tot dit jaar nog nooit heeft gedaan heb ik het idee dat er ergens een onsteking oid in zn hoofd/holtes zit.

(btw, bedoel idd headshaking syndrome, ga zo de BIT wel ff opzoeken, heb hem zelf niet, maar kan er wel aankomen, thanks!)

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:24

Mijn vorige paard had er ook heel erg last van.
Het artikel in BIT is heel verhelderend.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:09

probeer eens met een net-relief-maskertje van de paardendrogist te rijden, dat verricht bij mijn merrie wonderen !!!

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:37

M'n verzorgpaardje heeft het ook. Die heeft het echt extreem we zijn al heel vaak naar de veearts geweest en ze heeft deze week zelf een paar dagen in de kliniek in Utrecht gestaan. De oorzaak waarom ze schud weten we nog steeds niet. Ik hoop dat je er snel achter komt. Sterkte!!