scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSuusx

scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 11:24

Hallo,

ik weet eigelijk niet of dit nu hier hoort Scheve mond

maar het lijkt mij wel.

Wat vinden jullie van scheren in de winter?
en wat scheren?
natuurlijk krijgt ze zowie zo dan een lekkeren deken om.

En weet iemand ook waar en door wie je je paard kan laten scheren?

gr Susanne Knipoog

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:46

Ik scheer paarden voor derden en het ligt er helemaal aan wat je met je paard doet. En of hij er last van heeft. Maar ik ben er voorstander van niet omdat ik er geld mee verdien maar ik vind het erg fijn als mijn paard mooi droog weer in z'n stal staat en niet als een teddy met een natte vacht

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:50

Bij ons op stal zijn een aantal mensen die het voor je doen voor een kleine bijdrage. Die van mij is nu niet volledige aan ut werk, dus ik doe het nu ook nog niet, ook als hij dalijk (ik hoop het niet) een terugval (kreupel) krijgt, staat hij dalijk geschoren. De reden waarom ik het normaal doe, is omdat ik anders soms nog 1,5uur op stal moet blijven, omdat hij zo nat is, zweetdeken om, wachten wachten en nog eens wachten. En inderdaad dat ie droog zijn stal in kan.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 18:04

Hoi,
ik wil het eigelijk doen voor der dikke vacht en ik wil rij wedstrijdjes en ziet ze er slordig bij.
enhet is makkelijker met poetsen niet dat ik er een probleem van maakt

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:16

Ik heb de mijne ook voor het eerst geschoren afgelopen weekend, ik vind het ideaal!
Ze is niet meer zo snel drijfnat/buiten adem, en ze is binnen no-time weer droog. Het duurde laatst uren voordat ze een beetje opdroogde, dat kan naar mijn idee nooit goed zijn, én ik heb ook geen uren de tijd om te wachten tot ze is opgedroogd. Nu kan ik lekker 10 minuutjes uitstappen met een dek over d'r kont, en daarna is ze droog en kan ze zo met d'r winterdeken de wei op, hoeft ze geen uren op stal te staan drogen.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 18:19

hoi,,
@concorde:was jou paardje erg zeneuwachtig voor het scheren de mijne i s namelijkdribbelkont!

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:32

ik wil mijn hafje ook gaan scheren, niet helemaal maar wel zodat hij niet zo lang nat blijft, dus vooral op de 'zweetplekken' en onder z'n buikie.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:52

Die van mij probeerde me een half jaar geleden van de wasplaats te meppen toen ik haar benen wilde opscheren, dus die heb ik nu met de tondeuze gedaan. Ze is niet superbang, maar als ze iets wél eng vind is het ook gelijk goed mis, dan is het echt een neuroot. Ik heb het hele lijf gedaan zonder verdoving, voor het hoofd heb ik haar wel een spuit tranquigel gegeven, en de praam op (anders houd ze haar hoofd niet stil, en ik was alleen). Die Tranquigel had volgens mij achteraf niet gehoeven, ze kwam wat dronken de box uit, maar met 2 minuten was ze weer helemaal normaal.
Ze was eigenlijk hartstikke braaf!