Ik heb nu sinds 2 weken een tinker, maar hij snapt de drinkbak niet. De stal waar hij vanaf komt snapte hij het ook al niet. Waarschijnlijk een kwestie van wennen, in Engeland zal hij wel steeds met een emmer water hebben gekregen. Hij is er niet bang voor voor het geluid. Als je er bij gaat staan en tegen dat ding duwd gaat hij wel drinken, maar hij duwt er niet tegen aan. Heeft iemand hier misschien een tip voor? Hij wacht gewoon steeds netjes tot hij water voor zich krijgt of je hem helpt. Met stroop werkt niet, een wortel er in werkt ook niet.
Liselot
Geplaatst: 27-10-04 09:32
als hij dorst heeft niet mer een emmer water komen brengen... ga de stal in en laat hem zien dat daar water uitkomt. op een gegeven moment als hij dorst genoeg heeft krijgt hij het wel door. maar als je hem emmers blijft komen brengen vind hij dat ook wel makkelijk
Lielle
Geplaatst: 27-10-04 09:33
lekker laten staan. Hij drinkt de bak vanzelf een keer echt leeg en ontdekt damn dat er weer water uitkomt. Even geduld hebben dus.
Scum
Geplaatst: 27-10-04 09:33
Precies. Zorg dat er een beetje water in de drinkbak staat. Verder geen water meer geven. Als hij echt dorst krijgt dan komt hij er vanzelf wel achter hoe het ding werkt.
Anoniem
Geplaatst: 27-10-04 09:36
Staat de lepel niet te strak afgesteld? Als hij de drinkbak heeft leeggedronken, speel dan eens met de lepel, dat maakt hem nieuwsgierig. Je kunt dan zelf ook voelen hoe hard je moet drukken om water te laten komen.
Als de bak leeg is, doe er een suikerklontje in, als hij het wil pakken en hij komt tegen de lepel, er komt water uit, gaat hij het misschien snappen. Ze moeten het allemaal leren, hij leert hiet ook!
4leafclover
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-04 10:06
Pff ik hoop het! Er zit geen lepel in maar een ijzer plaatje waar hij tegenaan moet drukken. Ik denk dat een lepel makkelijk zou zijn geweest, maar hier hebben ze zo'n drinkbakken.
ellepel
Geplaatst: 27-10-04 12:51
suikerklontje erin doen, of een biks brokje.. geeft wel een smaakje eraan en dan drukt hij het in zodat er water inkomt. geen water van te voren geven, maar hem zelf dat biksbrokje eruit laten drinken
Katja
Geplaatst: 27-10-04 15:10
Verplaatst van PP naar VMR.
Persoonlijk zou ik niet allerlei troep erin gooien. Gewoon steeds even tot de rand vol zetten en hem dat leeg laten drinken net zolang tot hij snapt waar het water vandaan komt.
Jellie
Geplaatst: 27-10-04 15:17
Flan had dat de 1e dag(en) bij ons op stal ook. Wij hebben haar laten zien waar ze water kon pakken en toen ze dorst kreeg ging ze het daar weer 'proberen'. Wel vond ze het geluid erg eng maar uiteindelijk was ze snel gewend
Fredt
Geplaatst: 27-10-04 18:01
Gewoon laten staan, op een gegeven moment krijgt het paard toch echt dorst. Als jij een paar keer hebt laten zien waar het water vandaan komt, zal hij het op den duur wel ontdekken. Hij zal toch moeten drinken!
leentje
Geplaatst: 27-10-04 18:22
Verderdoen zoals je nu doet en hem geen water meer in een emmer aanbieden en ook niet eindeloos voor hem het bakje laten vollopen. (wel paar keer per dag een keer laten vollopen ofzo)
Mijn merrie heeft het ook zo geleerd, en reken maar dat ze weet hoe ze moet drinken (anders was ze nu allang uitgedroogd en ze werd zeker de eerste week goed nagekeken op uitdroging), maar als ik in de buurt ben laat ze het zich heeeeeeeeerlijk aanleunen dat ik voor haar tegen dat staafje duw...
WenS
Geplaatst: 27-10-04 21:23
Sommige paarden krijgen het echt niet door ! Ik had ook zo'n paard die was een waterbak gewend die automatisch uit zichzelf vult. Je kunt wel blijven wachten en vullen maar je bent er denk ik niet 24 uur per dag en als je paard het echt niet gaat snappen, kun je altijd nog zo'n drinkbak kopen die automatisch vult (met een flonder erin; bij de boerenbond ze zijn niet zo duur )
lailapri
Geplaatst: 27-10-04 21:26
ik moedig ze altijd aan en beloon ze super, in het begin help ik nog wat, later niet meer, en vaak hebben ze het dan snel door.