Vraagje over huidvet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 21:54

Mijn Haf gaat met mooi weer lekker naar buiten, maar nu heb ik haar gewassen, en ivm de regen en nattigheid is ze al een tijd niet in de wei geweest. Kan ik jhaar gewoon weer buiten doen als het weer droog is? Ik d8 namelijk als je gewassen hebt, is er veel huidvet verloren gaat. Hoe lang duurt het voor het huidvet weer net zo veel/dik is als voor het wassen?

Greetz, Danielle Party!!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:50

Tja, dat gaat wel snel hoor, kost alleen veel energie. Maar waarom heb je dan gewassen?

En tuurlijk kan je haffie in de wei! Zeker als het droog is, maar ook bij regen hoor! Kom op zeg....

En met wassen haal je niet ál het huidvet weg, maar maar een klein beetje. Zeg maar 5 %, dus dat maakt niet zo heel veel uit. Gewoon niet te vaak wassen. Mijn paarden was ik echt helemaal nooit! Alleen in de zomer als ik op Texel zit was ik ze vaak, ivm het zoute water, de vele vliegen en het vele zweten.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 20:39

Had een wedstrijd.
Tuurlijk kan een haf naar buiten, maar ik bedoel ivm dat weggewassen huidvet.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:28

Bij wassen met alleen water gaat er nauwelijks huidvet verloren, 't is dan eigenlijk net of je paardje in de regen buiten staat.
Een soort natuurlijk systeem dus.
Als je wast met shampoo, dan is het een ander verhaal.
Bij wassen met paardenshampoo gaat er een klein deel van het huidvet verloren.
Wassen met "mensenshampoo" is echt niet goed voor de huid en het vetlaagje, dit komt omdat mensen een andere PH-waarde hebben dan paarden.