leuke dingen om te doen met een 2-jarige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

leuke dingen om te doen met een 2-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 09:12

Sinds vorige week heb ik een tweejarige merrie. Om precies te zijn, 2 jaar en 3 maanden Tong uitsteken . Het is een paardje met een klein foutje in haar bouw. Om kort te gaan. Van de dierenarts (2 verschillende) en de hoefsmid moet ik met haar ' aan het werk' , om haar spieren sterker te maken. De kwaal is al veel verbeterd afgelopen zomer (waarschijnlijk heeft ze als jaarling in de opfok vitaminen en mineralen tekort gehad waardoor ze nu redelijk doorgezakt staat met de kogels van de achterbenen), maar nu heb ik dus het advies gekregen om aan het werk te gaan. Maar wat zijn nu leuke dingen om te gaan doen met een tweejarige zodat ze het leuk blijft vinden? Ik kan natuurlijk ook niet te veel gaan belasten en wil dus ook niet al te veel gaan longeren bv. (lijkt me niet zo goed voor een zo'n jong paard) Veel wandelen is natuurlijk een optie, maar dan moet ik hier eerst over de drukke weg en voorlopig vind ik dat nog niet zo geslaagd want dit dier komt zo uit het land en heeft praktisch nog nooit een mens van dichtbij gezien, laat staat verkeer... Haha! .
Dus wie leuke tips heeft, kom maar op, dan kunnen we aan de slag!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:17

Leg eens wat balkjes neer en stap daar overheen, of een zeiltje. Leer je paardje de voorhand om te zetten en de achterhand. Achterwaarts en dan een bochtje om, bijvoorbeeld tussen balkjes. Leer je paardje zijwaarts gaan. Zet pionnen of staanders neer en ga slalommen, vooruit en achteruit.

Dit zijn dingen die wij met onze 2-jarige doen. Kun je hier wat mee?

=^.,.^=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:22

idd grondwerk, eerst om haar respect voor jou te laten hebben en houden en daarna met enge dingen (zeiltje, paraplu e.d.)
je kunt haa ook alvast aan de hand verkeersmak maken, heb je alleen maar baat bij

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:23

grondwerk, bv de levels van parelli.