Buitenbak met kap erop??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lavanta

Buitenbak met kap erop??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 01:45

Tegenwoordig zie je steeds vaker van die buitenbakken met daarboven een kap zodat de bak niet nat wordt van binnen maar je wel altijd fris rijdt. Nu vroeg ik me af, zijn er bokkers die zo'n bak hebben/ in zo'n bak rijden en wat zijn hun ervaringen ermee??
Blijf je inderdaad droog bij het rijden of wordt je bij een goede regenbui toch zeiknat als je langs de kanten rijdt. En ben je verder tevreden erover of had je het eigenlijk toch anders gedaan als je mocht kiezen?? (bvb gewoon een binnenbak of gewoon een buitenbak).

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 01:47

Volgens mij met zuidwesterwind aan de kust wordt je nog steeds nat... aan de andere kant geeft het wel een vereniging de kans om jou droog te laten trainen/ losrijden met indoor enz.enz

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 05:58

Voor een buitenbak met kap wordt vaak gekozen als ze geen vergunningen krijgen voor een binnenbak.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:21

Op Stal 't Reelaer hebben ze ook zo'n bak, het is echt super. De paarden blijven lekker fris en alert, juist omdat ze meer kunnen zien dan alleen een muur. Ik heb daar veel gereden, maar ben nooit nat geworden. Ze hebben wel een windscherm geplaatst. Voor mij is het echt de ideale bak, omdat je toch een beetje buiten bent!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:36

Op de manege waar ik rijd hebben ze ook zo'n bak. Ik vind die bak echt heel fijn rijden. Wel regent die een beetje in als het echt hard regent. Als je dan langs de kanten rijd word je een beetje nat maar toch vind ik het een hele fijne bak!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:45

Bramblerose schreef:
Op Stal 't Reelaer hebben ze ook zo'n bak, het is echt super. De paarden blijven lekker fris en alert, juist omdat ze meer kunnen zien dan alleen een muur. Ik heb daar veel gereden, maar ben nooit nat geworden. Ze hebben wel een windscherm geplaatst. Voor mij is het echt de ideale bak, omdat je toch een beetje buiten bent!

Ik heb daar ook een paar keer gereden, ook toen het regende. Je blijft er inderdaad lekker droog, en door de schermen (doeken) die ze er hebben hangen rijd je toch niet zo in de wind. Echt super!

Bij Rosworld hebben ze een soortgelijk idee. Alleen daar zijn 2 kanten van de bak open. Dat is ook erg lekker!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:48

Ook wij hebben een kap op de bak. Ik vind het zelf echt ideaal! Aan de kant waar het waait of naar binnenregent, zit een doek, wat dat tegehoud

Op deze collage kun je zien hoe onze bak eruit ziet!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:55

gaaaf zeg!
ik heb het nog nooit gesien! Haha!:D

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:02

dat is echt een super idee, je zou het misschien ook nog kunnen afzetten, als het heel erg zou regenen, en zomers gewoon open Haha!
lijkt me echt cool zo'n bak

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:23

Nicolletje schreef:
Voor een buitenbak met kap wordt vaak gekozen als ze geen vergunningen krijgen voor een binnenbak.

Alles wat groter is dan 1 m3 heeft een bouwvergunning nodig zéker als er een dak op zit.
Het enige wat er buiten valt is een opblaasbare draaglucht hal, omdat die idd verwijderbaar is.

Als je geen toestemming krijgt voor een binnenbak kun je ook een bouwvergunning voor een loods aanvragen (stalling landbouwmachines oid). Niemand houd je tegen als je daar dan in gaat rijden.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:33

@ snoopy_689, ja zoiets bedoelde ik ongeveer.
Ziet er trouwens helemaal netjes daar bij jullie op stal.

Mij lijkt het idd ook ideaal zo'n bak, altijd lekker in de frisse lucht en toch droog. Kou is niet zo erg, als je maar niet zeiknat wordt Haha!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:02

En zoiets zal ook wel goedkoper zijn als het maken van een binnenbak? (materiaal ed..)

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:06

Manege Austerlitz heeft volgens mij ook zo'n bak.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:41

Ik vind ze ideaal. Als je weinig ruimte hebt om te bouwen is het ideaal. Je rijdt buiten maar toch droog.
Weet iemand misschien een bedrijf die ze bouwen?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:49

Wij hebben er ook 1, zelfde manege als Redgirl, en rijdt lekker fris! Als het echt heel hard regent, en er staat veel wind, dan regent het een beetje in, maar dat is niet gek als het open is aan de zijkant.. Tong uitsteken Ik geloof wel dat er nog windschermen komen.
Ik vind het erg lekker rijden! Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:51

je meot er wel een vergunning voor aanvragen,voor die kap dan!!en je zou'm eventueel iets kunnen afdichten rondom,met winddicht gaas!!!zo lijkt het nealsof je toch lekker binnen rijdt!want je hebt nergens last van Lachen

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:19

Ja, hoe duur zou zoiets zijn??
En klopt het ook dat ze in de zomer koeler zijn dan gewone buitenbakken ivm de schaduw die de kap geeft?? Of maakt dat geen verschil??

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:28

Jits schreef:
Manege Austerlitz heeft volgens mij ook zo'n bak.

Ja, wilde ik ook opschrijven! Maar het is geen manege meer, het is nu pensionstal!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:47

wij hebben ook zo'n kap bij ons op stal... en ik vind het heerlijk rijden, alleen wanneer de wind van de verkeerde kant komt met slecht weer word je nog steeds een klein beetje nat Lachen

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:58

lijkt me ook ontzettend gaaf zo'n bak!! Haha!
hoe duur is zoiets ongeveer?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 07:42

Ik heb twee keer in zo'n bak gereden bij zonnig weer. Is inderdaad ideaal omdat je toch buiten rijdt maar niet last hebt van de regen. Zo'n bak zou ik ook wel willen Tong uitsteken

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:43

Een beetje nat regenen is niet zo erg, maar de bak blijft het hele jaar door goed, dat wil ik ook op de buitenbak, lijkt me echt fijn!

tara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:42

Inderdaad de bak blijft droog, dat lijkt mij het voornaamste. Een beetje wind in je snoet en wat druppels regen neem dan wel voor lief.