Leer verven...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Leer verven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 21:43

Een heel leuk hoofdstelletje gekocht, donkerbruin.
Had nog een kinbandje liggen... MAAR deze is heel licht bruin...
En dan wil ik er het liefst een hackamore aan, maar ook die heb ik enkel gezien in het lichtbruin leer (met zilveren scharen)...

Dus ik ben van plan het kinbandje te verven, en mischien later nog een hackamore...

Maar is dit mogelijk? Met wat moet ik dat doen? Hoe moet ik dat aanpakken>? Hebben mensen die wel eens gedaan? En hoe is dat uitgepakt?

Alvast bedankt!

Groetjes Ingrid

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:55

Ik heb laatst hier ergens op bokt gelezen dat iemand het hoofdstel rood had geverfd. Maar dan met schoensmeer! En dat scheen goed te werken. Het geeft blijkbaar alleen altijd maar een klein beetje af op je handen en je moet het af en toe eens bij verven! Ik weet niet of het helpt! Maar succes ermee!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:06

Een oud stalgenoot van mij heeft dat ook eens gedaan met een oud springzadeltje. Het was bruin van kleur, en ze heeft hem zwart gemaakt. Er staat me iets van bij dat ze dat met schoenpoets heeft gedaan, maar dat weet ik niet meer zeker. Het resultaat was wel mooi geworden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:56

Of zwarte lederolie gebruiken, zul je wel een aantal keer moeten doen, maar ik denk dat dat minder afgeeft dan schoensmeer en trekt ook beter in het leer.
Ik doe mijn laarzen regelmatig met zwarte schoensmeer en dat geeft toch best wel af, tenzij je het heel goed uitwrijft met een oude panty.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:07

esther82 schreef:
Een oud stalgenoot van mij heeft dat ook eens gedaan met een oud springzadeltje. Het was bruin van kleur, en ze heeft hem zwart gemaakt. Er staat me iets van bij dat ze dat met schoenpoets heeft gedaan, maar dat weet ik niet meer zeker. Het resultaat was wel mooi geworden.

En hoe zag haar rijbroek eruit?? dat lijkt me namelijk nogal afgeven ..

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:28

Ik zeg dus ook dat ik niet zeker meer weet of het inderdaad schoensmeer was. Ik dacht van wel, en nee het gaf niet af.
Maar het zou net zo goed kunnen dat het wat anders is geweest.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:54

Bij de schoenmaker kun je echte lederverf kopen! Heb ik een x rode schoenen, zwart meegemaakt. Werkt goed Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:55

is je hoofdstel nieuw of al gebruikt en dus gevet?
bruin leer wordt namelijk een stuk donkerder en levendiger als je het in de olie zet en gebruikt.
mocht dat niet het geval zijn dan kun je leerverf kopen bij de schoenmaker

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:15

Ik heb mijn neusriem ook een x gepoetst met schoensmeer, omdat het niet zo mooi zwart meer was. alleen na het rijden het mijn paard een zwarte neus Haha! .
Dus nou rij ik steeds met een neusbondje bij de neusriem

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:32

Iets een andere bruine kleur geven is vrij lastig denk ik.
Iets zwart verven gaat wel, maar dan moet je het wel met schoenverf doen ipv schoensmeer.
Bij ruitersportzaken verkopen ze ook verf voor zadels ed