geen leuke instructrice, wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

geen leuke instructrice, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 21:33

hej...ik heb les van iemand die heel streng is....opzich is dat wel goed maar ik vind het een beetje TE Scheve mond
Ze kan echt niet met mensen overweg vooral met kinderen
2 meisjes zijn al gestopt met de lessen....
en de hindernissen staan helemaal niet op maat...een meisje met een A-pony moest dezelfde dubbel als met een E en er zate alle maten tussen Verward
Ik kom elke week sjagie thuis... Verdrietig
En het probleem is...veel lui van onze club vinden haar WEL goed en die zeggen...ach het ene oor in het andere uit... Scheve mond maar ik ben daar dus niet zo makkelijk in.....

Wat zouden jullie doen? stoppen met de lessen of doorgaan?

Ik heb ook nog dresuurles van iemand anders maar ik zou tog ook graag springles willen....

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:35

Ik zou gewoon eens op zoek gaan naar iemand anders, en neem daar eens een proefles o.i.d. Als deze beter bevalt ga je toch gewoon bij iemand anders?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:37

Stoppen! Kun je niet ergens anders springles nemen? Want dit is ook niet leuk voor jou.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:34

als ik het ergens niet naar mijn zin heb stop ik want anders blijf ik er tegen aan hikken en ik rij niet meer met plezier en ontspanning...dit voelt je paardje ook!!! en dan gaat de lol en het goed rijden erbij mij af!!

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:37

ik zou ook stoppen als jij het vervelend vind
het moet lueuk blijven toch>?
zoek iemand anders voor je springles zou k zeggen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:42

Als jij wilt stoppen, stop je toch?
Ik zelf zou denk ik blijven verder doen, de paardenwereld is soms hard. Mijn instructeur heeft me zover gekregen een keer dat ik spontaan begon te wenen, maar ik heb al zeker 10 keer zitten wenen op mijn paard door commentaar van stalgenoten. Dan heb ik liever een strenge instructeur die waarschijnlijk gelijk heeft, dan het stomme geroddel van een stal

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:48

ik zou stoppen en een andere trainer zoeken. zo heb je geen plezier aan springen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:52

halloohooo........ het is je hobbie Haha! Haha! Haha! Haha!

Afgezeken worden kan nog jaaahaaren lang in je werkzame cariere.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:29

Hi Annemiek,

Kun je er met niemand over praten dan ? als je niet met je instructeur kunt praten met je ouders of je oom misschien ?
Zoals door de medebokkers al gezegd: het is je hobby en een hobby oefen je uit om er plezier aan te hebben.

Succes

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:36

Ik zou ook stoppen. Zo te lezen is ze ook niet kundig genoeg om fatsoenlijk les te geven. En het ene oor in, het andere weer uit. Volgens mij is les juist bedoelt om het allemaal te onthouden en ervan te leren Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 00:05

Als ik naar les zou moeten met de instelling 'het ene oor in het andere uit' dan bleef ik liever thuis...

Heb dat zelf ook weleens gehad met clublessen en dan zit je je een uur te ergeren in de les en de rest van de week doe je er thuis ook niets mee als het je niet aanstaat...Zonde van jouw tijd, geld en energie, maar ook van die van de instructeur. Die staat ook gewoon zijn energie en tijd te verspillen op het moment dat jij toch niets met de aanwijzingen en het commentaar doet Clown

Ik zou lekker stoppen met die lessen en een andere instructeur zoeken

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:28

stoppen, maar het wel even melden bij de instructrice of het bestuur waarom je stopt! als iedereen zomaar stopt blijft het onduidelijk, als iedereen eerlijk zegt waarom is er misschien iets aan te doen eerlijk zijn is zoms moeilijk, het is maar net de manier waarop je het brengt

maar meelessen tegen je zin is helemaal niet de bedoeling toch! ik neem tenminste aan dat je rijd omdat je het LEUK vind!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:38

Als ze ook slecht les geeft zou ik iemand anders zoeken. Het gaat ( bij mij tenminste) om het lesgeven.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:54

Bij veel verenigingen( de wat grotere) zijn er meerdere instructeurs aktief. Dan vraag je dus eenvoudig overplaatsing aan. Als dat niet kan zou ik je ook aanraden om helemaal te stoppen met deze clublessen en eens in de 2 weken of zo, privé les te nemen van iemand met wie het wel klikt.
Verder lijkt het me wel erg lastig voor een instructeur om een A en een E pony in 1 springles te hebben, daar zou de vereniging mee moeten beginnen, betere lesindeling maken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:53

Wel lastig dat het nou juist de verenigingslessen zijn. Bij onze vereniging is een tijdje een dressuur-instructeur geweest die ook soms springlessen gaf. Ik kon me ook absoluut niet vinden in zijn manier van lesgeven, en daarom ben ik gewoon een heel seizoen niet naar de lessen geweest. Behalve mij gingen er nog steeds minder mensen naar de les, of sommigen namen zelfs hun eigen instructeur mee die dan langs de kant stond en af en toe aanwijzingen erbij gaf. Tja, waar ben je dan mee bezig Verward .
Op de jaarvergadering van de vereniging kwam ter sprake dat er nog veel meer mensen met het probleem zaten. Daarna heeft de vereniging het contract met de instructeur opgezegd en is er een andere gekomen.

Leg het probleem voor bij degene die de groepsindelingen maakt voor jullie vereniging.
Zoals Amondi al zegt, het is voor een instructeur lastig, een A en een E pony in 1 les. Veel verenigingen delen op niveau in. Dus als je B springt op wedstrijden dan stoppen ze die bij elkaar. En dat pakt niet altijd goed uit.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:33

hej bedankt dat jullie allemaal hebben gereageerd! OK dan!
ik ga waarschijnlijk stoppen met die lessen en de club wil lessen op 2 avonden dus dan gaan ze misschien op de andere avond een andere instructeur nemen.
als dat niet gebeurd ga ik iemand anders zoeken voor priveles denk ik....
vanavond is er weer les en ik ga nog ff met m'n vader overleggen of ik er wel of niet heen ga....dit wordt dan denk ik mun laatste les....

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:34

wij hebben niet zo'n grote club er zijn maar 2 ponylessen en kan er dus niet voor elk niveau een aparte les...

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:09

hej yfande! ik wist nie eens dat jij ook op bokt zat!
ik dacht dat alleen moniek, annelieke en ik van de Johannahoeve hier zaten...whaha wel grappig...en ik ga waarschijnlijk voor de laatste x vanavond naar die lessen....

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:29

gelijk heb je! lekker stoppen, het moet natuurlijk wel leuk blijven. En je moet er veel plezier in hebben!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:34

Op welke club les je?
Ik geloof dat (se)Bas(tiaan) Smit ook daar in de buurt ergens les gaf/geeft, en die is wel goed!!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:42

ik had voorheen ook van een vrouw les,
had ik dus ook priveles van omdat ze de eerste keer heel leuk overkwam.

nou die laatse lessen van ons waren echt een bitch fight *LOL* Haha!

ik dacht eerst ook ze is streng en dat is goed.
maar op een gegeven moment moesten we zoveel,ik en me paard konden dat niet meer aan (me paard is ook overbelast ervan geweest)

ben er snel mee gestopt.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:52

Hi Annemiek, de wereld is klein, of niet Lachen

Veel succes met je beslissing.

Groetjes,

Yfande

PS: Bram vond het appeltje vanavond heel lekker

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:55

beautyfull_mickey schreef:
ik had voorheen ook van een vrouw les,
had ik dus ook priveles van omdat ze de eerste keer heel leuk overkwam.

nou die laatse lessen van ons waren echt een bitch fight *LOL* Haha!

ik dacht eerst ook ze is streng en dat is goed.
maar op een gegeven moment moesten we zoveel,ik en me paard konden dat niet meer aan (me paard is ook overbelast ervan geweest)

ben er snel mee gestopt.

weet je ... Ik heb ook wel eens dat mijn leerlingen mij aankijken alsof ik het niet snap Haha! Haha! Haha! geeft ook niks eigen input is heel belangrijk..... maar dan stap ik op hun paard en laat het ze zien, ik laat ze zien wat ik bedoel en wat ik zeg.

Ik kan ook best wel eens bitchy zijn zonder dat ik dat zo bedoel overigens, maar ik wil het beste uit een combinatie!!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 19:59

ja dat snap ik dan dus ook wel weer....
maar toch...ik zit nu nog heel er te twijfelen of ik door zal gaan of niet...woensdag ging ut nl WEL goed dus....

hej yfande heb je bram un appeltje gegeven?
whahha hij heeft vast geen dankje gezegd dus bij deze: dankje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:20

ik heb het zelfde meegemaakt alleen dan met dressuur..k ben gestopt zonder het te zeggen...ik heb nu van een vriendin les en het gaat echt stukken beter..als k jou was zou ik mooi stoppen