Aandacht van mijn paard krijgen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Aandacht van mijn paard krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 20:49

Hey, ik zit met een probleempje: in de buitenbak heeft mijn paard haar aandacht overal behalve bij mij... Scheve mond Het is soms zelfs zo erg dat mijn instructrice gewoon een keer aan haar hals en hoofd te schudden en ze negeerde het gewoon.. Ik heb al dingen geprobeerd zoals veel overgangen rijden, veel wendingen maken, zodra ze ergens naar keek een klein cirkeltje rijden... etc.. Het is heel irritant omdat de oefeningen dan zo gaan van *slof slof* "zo klaar alweer"
In de binnenbak gaat alles wel goed, dan let ze op en gaat het hartstikke netjes allemaal

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:55

Zit ze echt om haar heen te kijken? Toevallig had ik het erover met een meisje van stal, haar paard doet dat namelijk heel erg bij het buitenrijden, behalve als ze van die oogklepjes draagt, misschien een tip Scheve mond , verder inderdaad zoveel mogelijk laten doen, zodat ze haar aandacht er wel bij moet houden en anders de oefeningen wat moeilijker maken voor haar, succes

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 21:08

Ja ze zit gewoon naar de weg te kijken en naar de weilanden tegenover, daar staan enorm gevaarlijke minishetlanders Rolleyes en daarnaast is een huis gebouwd (waren ze dus steeds mee bezig, zijn ze nou paar maanden mee klaar) en dat moet ook goed in de gaten worden gehouden...

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:12

Gewoon goed bezighouden zoals je deed.
Is ze echt overal naar aan t kijken en schrikkerig enzo
of is ze er gewoon zo slomig van
Is de bak buiten miss ook niet veel zwaarder
dat ze er meer moeite mee heeft
dat zeg ik omdat jij 'slof slof' zei

Goed bezig blijven houden
lekker actief rijden
Steeds stukjes naar voren
weer keertje verzamelen

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:12

misschien vind ze de buitenomgeving toch interessanter dan de oefeningen, en is het misschien beter op als je in de buitenbak rijd de oefeningen aan te passen en buiten dus een stapje hoger rijdt.

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:16

je paard moet wakker zijn, je moet ook constant bezig zijn met je paard dat hij gewoon geen tijd heeft om op iets anders te consentreren. dan een volte, van hand veranderen, slangelijn, afwenden, overgangen, halthouden, appuyeren, schouderbinnewaards, verkorte, verlenge, natuurlijk niet te lang, doet hij het goed even stappen lange teugel en dan terug bv in galop verkorten,verlenge,wisselen, voltes hou hem bezig met veel rustpauzes.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 21:17

@Chippp: Nee ze is niet sloom, echt hoofd omhoog snuiven, tis niet echt schrikken, iig niet opzij springen, maar wel heel erg kijken enzo. De bak is niet zwaar. Dat slof slof komt dus omdat ze niet oplet, snel ff oefening afraffelen zodat ze ondertussen lekker alles in de gaten kan houden

@EstherSi: Moeilijkere oefeningen lijkt me niet echt wat.. Omdat ik eerst graag goed wil hebben waar ik op dit moment mee bezig ben

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:42

En als je binnen begint
en haar een beetje moe maakt
en dan naar buiten gaat
doet ze het dan ook nog?

of dus al n tijd buiten rijdt
en ze wat moeier word
word het dan minder?

Ik weet het niet,
gewoon echt goed bezighouden
maar dat deed je volgensmij al

Goed rond houden
dat ze niet haar hoofd zo omhoog kan doen
en zo overdreven kan kijken
en vooral geen lange stukken rechtuit

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:38

Is je paard nog erg jong? Staat ze veel op stal?

Stel dat ze (overdag) veel op stal staat dan kan ik me voorstellen dat het heel interessant is als je ineens in de buitenlucht komt. Misschien is het dan een idee om haar wat vaker in de bak ofzo los te gooien? Dan went ze misschien meer aan de dingen die ze nu "spannend" vindt.

Mijn paard staat overdag altijd buiten. Ze is een hoop gewend en kijkt niet zo snel van dingen op. Mijn paard is pas 3 jaar en heeft wel wat moeite om zich te concentreren. Maar dat is logisch op die leeftijd. Ik werk niet al te lang met haar.

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:05

Mag je je paardje ook los laten in de bak? misschien dat je dit elke dag even kan doen. Anders aan de hand of longeren in de bak.Hoe vaker je het doet hoe normaler het wordt. suc6 hé.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:25

Ze krijgt genoeg beweging, ze staat de hele dag op het land (waar de bak ook in ligt dus in de bak zetten zal wel niet veel uitmaken Clown )
Ik denk dat ik haar maar gewoon nog meer bezig moet houden
Bedankt voor de tips!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:26

Een bitje met appelsmaak!
Dan letten ze meer op de hulpen enzo heb ik me laten vertellen Nagelbijten / Gniffelen