Spierballen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeder

Spierballen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:08

Hoi Paarden meiden een vraagje.
Stond vanmiddag met een collega te praten.
Toen ze haar handen door het haar deed en haar arm boog werd een kleine spierbal zichtbaar.
Toen ik daar een opmerking over maakte zei ze dat het van paardrijden kwam.
Ze waren niet zo heel groot maar wel goed zichtbaar.

Ik geloofde haar niet dat je van een beetje rijden zo sterk kan worden.
Zodoende daagde ik haar uit voor een partijtje armdrukken
Dus zat ik iets later met haar te armworstelen.
Wilde haar natuurlijk niet gelijk verslaan dus gebruikte niet gelijk al mijn kracht.
Alleen was dit niet genoeg om haar arm weg te drukken.
Zodoende verhoogde ik de druk op haar arm.
Tot mijn verbijstering bleef haar arm overeind.
Waarbij zij ook nog is wat meer kracht gaf.
Zodat mijn arm iets begon te trillen.
Uiteindelijk moest ik al mijn kracht gebruiken om haar hand langzaam tegen de tafel te drukken.

Dus was mijn conclusie dat ze inderdaad vrij sterk was.
Ze vertelde me verder dat het de dingen om het paardrijden heen zijn die lichamelijk heel zwaar zijn.
Als ik haar niet geloofde dat ik het ook maar is aan anderen moest vragen.
Dus wie hebben er ook spierballen gekregen van het paardrijden.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:16

Ik heb wel redelijke spierballen ja, niet echt enorm, maar toch meer dan de niet paardrijdende meisjes van mn klas. Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:19

Ik heb altijd het idee dat ik sterker ben dan de gemiddelde meid die niet rijdt. Stallen mesten, hooi halen, voerzakken tillen, de paarden water brengen op de wei enzz. Denk dat het toch wel helpt.

Maar niet iedereen die rijdt mest stallen uit enzz. Ik heb 5 paarden aan huis staan dus dan moet er hard gewerkt worden!

Verder fitness ik ook, ik doe zo weinig mogelijk aan krachttrainting omdat ik mega spierballen krijg. Anderen zie ik veel kilo's tillen die niks hebben zowat. Dus het is denk ik ook aanleg.... Jammer want ik vind krachttraining eigenlijk het leukste..

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:16

ik heb dat ook, vind het niet echt mooi als ik 'n strak truitje aan heb, maar je kunt wel zien dat ik stevig paardrij. sommige mensen zeggen dat ze het wel weer mooi vinden staan (zo van: hoe kom jij aan die armspieren, cool joh) Maar ook buikspieren heb ik er behoorlijk van gekregen, krijg je vooral van doorzitten. een zéér prettige bijkomstigheid!!!!! *LOL* *LOL*

oja, en natuurlijk die dikke 'plakken' spieren op de kuiten, dus geen korte rokjes voor mij!!
Laatst bijgewerkt door schapendoes op 26-10-04 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:20

komt wel doro paardrijden hoor....ik heb vooral in me kuiten....maar kijk imke bartels maar eens...ik heb in de zomer naast haar gestaan..als je die spieren eens bekijkt in d´r armen Wow!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:31

Mijn moeder zei een tijdje geleden ook dat ik eigenlijk behoorlijke armspieren heb. (ben dan ook sterker dan haar Tong uitsteken)
Maar ik geloof dus wel dat je van het werken met paarden behoorlijke armspieren krijgt. Ik zet bijv. ook paarden in de wei die een loopje met je proberen te nemen waarbij je spierkracht moet gebruiken. En verder heb ik van uitmesten, zware kruiwagens rijden, voerzakken tillen, aansingelen enz. ook behoorlijke spierballen.
Maar van het rijden zelf behoor je geen spierballen te krijgen. Tenminste dan doe je iets niet goed. Want bij het rijden zelf komt in principe geen armkracht voor.
Mijn kuitspieren zijn vooral deze zomer flink gegroeid omdat ik toen in de spaanse pyreneeën werkte met paarden en dus continu berg op berg af liep.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:42

Als het goed is krijg je van het rijden van paarden geen spierballen, puur omdat je niet met kracht moet rijden. Je krijgt wel spierballen van het sjouwen met hooi/stro/water en uitmesten enz.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:51

Ik kreeg laatst de opmerking dat ik hele gespierde onderarmen heb Scheve mond
Heel apart, maarja.. Ik mest trouwens veel uit, til ook stro/hooibalen en voerzakken, zware kruiwagens en zo eens in de zoveel tijd mogen we weer een lading hooi lossen op de hooiberg..

Denk dus niet dat het alleen maar van paardrijden komt Knipoog

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:55

Mn benen zijn wel gespierder geworden sinds ik meer rijdt/met paarden bezig ben (maar ik moet ook 6 km fietsen heen en terug) Verward

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:34

Ja!
Beide armen hebben wel een spierbal Haha!
Ik heb op mijn rechterarm een grote spierbal dan mijn linker, dit komt omdat mijn pony rechts altijd vastzat.
Met Armpje drukken in de klas won ik van de meeste jongens.
En die waren niet eens slap.. Knipoog
Dat is toch wel leuk!

Kuiten en Buikspieren zijn ook gespierder dan bij de "niet-paardrijdende" meisjes.

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:27

ik had toennik elke dag paardreed best gespierde armen van stallen mesten
en gespierde benen vant rijden...ook mn buik was een stuk gespierder geworden !!

jammergenoeg hebbik heel lang nie gereden en ist deels weg whaha

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:37

ze zeggen tegen mij ook altijd dat ik sterk ben...ik denk idd dat het komt door dingen zoals uitmesten en voer tillen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:57

Mijn beenspieren zijn goed zichtbaar, en mijn armen (vooral onderarmen) zijn ook best gespierd. Wij paardrijmeisjes zijn geen doetjes hoor Haha!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:34

Over spierballen gesproken... Laats gingen we in de klas een test doen wie de grootste spierballen had.. Dat was ik. van de Meisjes, maar ook de JONGENS Haha! Maar ik merk wel, van het paardrijden had ik al redelijke spieren, maar ik moet nu op zaterdag soms 35 stallen uitmesten. Nou dat werkt ook wel mee. Ik merk alleen nu dat mijn linkerarmspierbal groter is dan dr ander Knipoog

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:36

en die beenspieren... Ik zou willen dat het wat minder was, ik zou best een keer mooi slanke benen willen hebben Knipoog

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:10

He dat is best wel een leuke test.
Wie de grootste spierballen heeft.
Die van mij zijn gestrekt 26 cm.
Opgespannen 30cm.
Dus meten is verglijken!!!