Niet meer leuk, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Niet meer leuk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 15:08

Haii medebokkers!
Ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar anders moet MOD het maar ff verplaatsen.
Ik zit met een probleempje. Ik ben 1.67 en heb een shet van 1 meter.
Ik rijd nog wel eens af en toe, maar vind dat niet echt bepaald leuk meer. Ik heb der geen plezier meer in, en mn pony volges mij ook niet.
Voor de kar vind ik wel leuk, en mn shet ook!! Maar dat kan jeniet iedere dag doen toch?
Ik wil best een groter paardje, om wat meer mee te kunnen doen, ben erge springgek! Lachen
Maar...ik wil mn shetje niet kwijt.
En 2 paarden houden, dat kan ik niet vanwege mn studie etc.
Ik ben op zoek naar mensne die dit ook hebben bijv..of mensen die mij goede eerlijke en realistische tips zouden willen geven.
Bedankt voor het lezen! En ik w8 op jullie! Lachen
Gr.

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:11

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom kan je shet niet iedere dag voor de kar lopen?
En als afwisseling vrijheidsdressuur doen?
En dan voor erbij een bijrijpaard waar je niet te veel geld voor kwijt bent en maar 1 of 2 keer per week op kunt rijden (of op de manege springles op een manegepaard).

Succes ermee!

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:13

Niet meer verdrietig zijn Huilen *LOL*

Ik ken dit probleem, ik heb voor mijn shetje een verzorgstertje gezocht die hem wel kan rijden, poetsen enzo.

Zelf doe ik elke zondag mijn shetje een hele dag zelf en op donderdag de dagelijkse verzorging.

OK dan! OK dan! Het gaat toppie om deze combinatie te doen met mijn nieuwe paardje

Kan ik je echt aanraden.

Succes

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:13

Zou je geen verzorg(st)ertje kunnen regelen voor je shet? En ik zoi echt niet meer gaan rijden hoor, als jullie er allebei geen plezier meer in hebben . Je kan bijvoorbeeld vrijheidsdressuur gaan doen en wandelen enzo!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:15

Heb je wel eens aan uitlenen gedacht? Dan blijf je wel eigenaar, maar heb je geen kosten meer. Verder kun je best dagelijks je pony voor de kar spannen. Enne, Een springruiter uit het zuiden, even naam vergeten (ben er al zo lang uit) heeft heel lang op een Shetlander wedstrijden gesprongen en was zo lang dat hij zelf de benen dubbel moest vouwen tijdens de sprong! ´t Staat iet zo mooi, maar het kan best. 1.67m is trouwens echt niet lang voor een Shet! (Ben zelf 1.65m)

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:17

Lustitana, het hang ook van je gewicht af hé Knipoog .

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:17

Waarom zou je niet dagelijks met de kar kunnen rijden.
Als het rijden niet leuk meer is ga je toch wat anders doen met je pony.
Voor de kar is hier een goed alternatief voor.

Je zou het af kunnen wisselen met longeren, losspringen en dergelijke.
Ik neem aan dat er meer mensen zijn die hun paard/ pony alleen maar voor de kar hebben staan.

Je zou voor het rijden misschien een verzorgstertje kunnen nemen.
Maar het belangrijkste is dat jij en je pony gelukkig zijn toch.

bosal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:22

heb je al aan een verzorgster gedagt doe je en je zelf je paard + dat verzorgertje en je kan dan zelf nog altijd bij hem zijn en achter een karretje spannen als je dat zelf zou willen *LOL*

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 15:42

Oh, ik had eens gehoord dat dat niet zou kunnen, iedere dag voor de kar, maar dat ga ik maar eens vaker doen denk ik.
Een verzorgster? Ja k ga binnekort met een meisje afspreken. Er zijn er al wat meer geweest, maar die waren dan weer niet erg geschikt voor mn pony. (te jong, te bang oid)
Ik hoop dat deze wel wat wordt.
En miss dat ik dan wel een bijrijdpaardje erbij kan nemen Lachen