Alweer twee jaar geleden heb ik mijn paard gekocht met als doel zover mogelijk te komen.
Na een hoop ellende is hij uiteindelijk geopereerd en mag nu eindelijk aan het werk.
Nu ben ik op zoek naar een begeleiding die bij dit paard past en vooral ook kan inzien dat hij misschien wel 5 is maar eigenlijk nog erg groen en jeugdig.
Na alle ellende heb ik geen zin om hem te overvragen en weer in de (gezondheids-)problemen te komen.
Ik zal hem even een klein beetje omschrijven voor het beeld. Het is dus een zeer groene 5 jarige die stap, draf en galop kan. Hij ziet er ook uit alsof hij net 3 is. Dit komt ook doordat hij inmiddels 1.80m is en hopelijk de ergste groeispurt gehad heeft.
Onder het zadel is het een paard met een hele goede stap en galop maar in draf is hij erg vlug en nog wat hectisch. Wel erg makkelijk in de aanleuning en verschrikkelijk lenig en vlug voor zo'n groot paard.
Wie heeft er een goede suggestie voor mij om te lessen. Ik wil iemand die mij kan helpen dit paard met respect op te bouwen en als hij over een jaar of twee Z loopt is het vroeg genoeg.
Liefst een beetje in de buurt van Utrecht en iemand die eventueel ook in de avond les wil geven.