Info over JC zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PattyS

Info over JC zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:35

Wie heeft er een JC zadel? De typenaam weet ik niet en is niet te achterhalen op de JC site. Verkoper zegt dat het een nieuw dressuurzadel is, maar ik geloof het niet helemaal. Het zadel ziet eruit als een soort Ijslanderzadel (met van die ribbels). Hij vertelde tevens dat je er heerlijk mee kunt buitenrijden. Wie weet of een dergelijk zadel geschikt zou zijn voor een Fries? En wie kan mij meer vertellen over nieuwprijzen?

texela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:47

JC dressage is het niet want die heeft geen ribbels.
Als ik het goed heb staan de letters JC voor Jorge Canaves.
Ik heb eens effe rond gekeken en je hebt zadels met ribbels van het merk JC, namelijk:
Celebration Iceland (ijslander zadel zoals je al zei) en de Wanderer (trekking zadel)
Kijk maar ens op http://www.jorgecanaves.com/english.html

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:01

Ik heb een JC Granat op mijn fries gehad.. opzich een fijn zadel maar toch niet helemaal "je van het" Ik heb nu een Fryso en dat is gewoonweg veel en veel beter alleen de kwaliteit van het leer al!!! Als je dan toch een middenklasse zadel neemt pak dan een Wintec dress. heb je tenminste nog levenslange garantie op de boom ook

PattyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:43

Dank! Ik heb een Wintec, maar die ligt niet goed. Ik had zelf ook al een vermoeden dat het een middenklasse zadel zou zijn en niet direct geschikt voor een Fries. Het zal dan trouwens wel de Wanderer zijn en er staat op de site van JC uberhaupt niets vermeld over geschikt zijn voor dressuur...

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:03

PattyS schreef:
Dank! Ik heb een Wintec, maar die ligt niet goed. Ik had zelf ook al een vermoeden dat het een middenklasse zadel zou zijn en niet direct geschikt voor een Fries. Het zal dan trouwens wel de Wanderer zijn en er staat op de site van JC uberhaupt niets vermeld over geschikt zijn voor dressuur...

Lastig he... het ligt er helemaal aan wat je uit wilt geven maar een Fryso is echt aan te raden hoor. Ze maken het helemaal passend op je paard en jou dus beter is er haast niet. Die van mij moet nu wel opgevuld gaan worden maar verder is hij helemaal top en ligt op verschillende paarden goed!!

Succes in ieder geval Knipoog