Wie rijden er allemaal met een (S) Hackemore?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem14

Wie rijden er allemaal met een (S) Hackemore?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 00:15

Ik vroeg me af wie er allemaal met een S hackamore rijden. En of zo'n ding nou scherper is dan een gewone hackamore.
Mijn paardje heeft vroeger in rusland races gelopen ofzo, en als ik buiten ga rijden met gewoon bit wil hij alleen maar hard harder hardst.

Met lange teugel gaat nog wel, maar zodra ik de teugels ook maar iets aanneem gaat hij harder, heel irritant. En rijden met halster gaat op zich wel, dus leek het me een goed idee om het eens te proberen en ervaringen te vragen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:49

als hij ook op het halster braaf is zou ik gewoon de
lichtste meest vriendelijke hack uit proberen

doet mijn paardje het ook heeeeeel goed op en die staat ook nog eens
veeel te slap afgesteld

hoe langer de scharen hoe scherper de inwerking !

wat vaak ook goed werkt bij dravers/racers is een dubbel gebroken trensje , is een stuk vriendelijker

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:53

Ik weet niet wat je bedoeld met een s hackamore. Ik rij zelf met een hackamore met korte scharen. Dit komt omdat ik tijdens het rijden totaal geen controle meer had, het ging gewoon niet, allerlei bitten geprobeerd. Toen ben ik met hackamore gaan rijden..En het gaat nu perfect, we zijn nu bezig met L2 oefenen, dus dat gaat harstikke lekker. Ik heb m ook niet zo scherp ingesteld. Al loop die van mij voor de wagen wel gewoon op bit (utrechtse stang). Ik zou beginnen met de meest vriendelijke hack Lachen. Succes Lachen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:57

Citaat:
wat vaak ook goed werkt bij dravers/racers is een dubbel gebroken trensje , is een stuk vriendelijker

Onzin. Daar lopen ze normaal ook op, en daar gaan ze echt niet anders van lopen. Mijn zevenjarige draver, die vier jaar heeft gekoerst, liep in koersen ook op een dubbelgebroken bit. Thuis kon ik weinig beginnen met een bit, en ik rij nu sinds een jaar met een s-hack. Buiten rij ik alleen maar met hack, als ik in het weiland bezig ga met dressuren rij ik met een kneveltrens. Hij is met hack een stuk relaxter en niet meer zo gestressed. Ik vond het ook onzin om lange afstanden met bit te rijden terwijl ik het grootste deel van de tijd met waslijntjes rij Schijnheilig

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:00

Ditis een s-hackamore:
Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:04

de dravers die hier lopen lopen op een enkel gebroken bit ...
zo liep mijn vorige paard (was ook een draver) ook op de baan en in training .. en op een dubbel gebroken bitje liep ze wel rustig

dit is voor het eerst dat ik lees/ hoor dat dravers op een dubbelgebroken bitje lopen ...wist ik dus niet

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:14

'Onze' Tong uitsteken trainer rijdt alle paarden met een dubbelgebroken bitje met platte link. Afhankelijk van het paard hangt er soms een ketting bij in. Bij Ofir kon ik geen verschil merken tussen enkel en dubbelgebroken, bij Rival ook niet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:28

een ketting Verward

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 16:54

Ik heb al verschillende bitjes gehad maar dubbel of enkel gebroken of dik of dun, maak allemaal geen verschil. Maar wat is dan precies het verschil en de werking tussen een gewone hack en een S hack?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:22

Ik heb toen Amethyst problemen met haar mond had, ook een hackamore gebruikt. Korte scharen.
Ging hartstikke goed zolang je voorzichtig bent Lachen.
Ze liep er i.i.g. heel fijn op.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:14

randie schreef:
een ketting Verward

Ze kunnen in de koers nogal heet worden, enje moet nog wel het tempo kunnen regelen en kunnen sturen. Hang er een ketting bij in en je hebt net even wat meer te zeggen. Hij hangt wel vrij los hoor Knipoog

Ik weet niet of de S-hack sterker of zachter is. Ik heb het idee dat de gewone hack wat sterker op de neus inwerkt, de s -hack werkt in op neus, kin en achter de oren.