Wie heeft er een Petrie-Anky laars + foto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Wie heeft er een Petrie-Anky laars + foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 22:30

Heyy!
Ik heb nu een tijdje mijn nieuwe laarzen, petrie-Anky. Eerst had ik cavallo. Deze zaten heel anders. Wie heeft er ook petrie-anky en kan mij een foto laten zien, hoe ze zitten als ze aan zijn?
Vraag me af hoe ze bij jullie zitten, ivm de hoge boog!
Alvast bedankt!!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:43

ben nog in de inloopfase Haha!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:32

Ik ook! Heel veel succes met inlopen Tong uitsteken

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:43

jepp, *auw*, nouja, het valt me nog alles mee, alleen het opstappen en beenhulpen geven is wat lastig...

guzziwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 00:22

hoi! heb ze nu een paar maanden, ze hebben in het begin erg zeer gedaan op wreef, en in knieholte maar zitten nu als pantoffeltjes!! heb er helaas nog geen foto van,maar bij mij zitten ze heel hoog,(53) zijn op maat gemaakt en ik wilde ze zo hoog mogelijk,daardoor heb ik nu een beetje een lekijke "vouw"in de achtekant van mijn laars/zijkant van de boog, dus als ik dat eerder had geweten had ik ze een centimetertje lager genomen...

veel plezier met je mooie laarzen! ps ben je wel tevreden met je aankoop? of had je liever toch andere laarzen gehad?

groetjes cindy

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:48

ik heb gehoord dat petrie laarzen inlopen als een hel is Bloos daarom kies ik voor cavallo, dat is van soepel kalfsleder Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:09

Nimmedor schreef:
ik heb gehoord dat petrie laarzen inlopen als een hel is Bloos daarom kies ik voor cavallo, dat is van soepel kalfsleder Haha!

Wat een onzin. Dat heb je dan van mensen met een onmogelijke maat gehoord denk ik. Ik heb Petrie rundleren laarzen (zijn al zo'n zes jaar oud), en petrie Anky Grand prix. Die zijn van kalfsleer. Het zijn heel fijne laarzen, ik vind ze zelf ook erg mooi. (foto's in profiel) Met inlopen heb ik totaal geen last gehad, geen blauwe plekken of anderszins pijn, alleen een tijdje wat minder gevoel in het been geven, omdat ze nog wat stijver waren. Maar al die spookverhalen over laarzen inlopen, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien zijn ze dan niet zo goed aangemeten, als je er zo'n pijn aan hebt.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:08

Bij mij doen ze idd nu ook best zeer op de wreef, maar dat komt ook een beetje doordat ik er hakjes in gelegd heb voor het rijden in het begin. En idd bij mij komt er ook iets een vouwtje in de zijkant van de boog.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 18:08

Ontario, heb je echt geen foto van je laarzen terwijl je ze aan hebt? Mijn laarzen zijn namelijk ook best hoog! Vraag me af of ik ook zo'n vouw ( e.d) krijg.
Bedankt voor jullie reacties!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 18:10

Nimmedor schreef:

alle laarzen van rundleer inlopen is een hel Knipoog
laarzen van kalfsleer zijn makkelijker in te lopen, maar daar moet je je ook niet op verkijken.
de duurdere modellen van petrie zijn ook gewoon van kalfsleer hoor. en de goedkopere modellen van cavallo zijn van rundleer

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:15

Niet erg duidelijk, maar toch een plaatje.

Afbeelding

Ik heb mijn laarzen ingestept (op stepmachine). Daarna nog wel een klein beetje pijn gehad met rijden, maar is me uiteindelijk wel meegevallen.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:41

guzziwoman schreef:
hoi! heb ze nu een paar maanden, ze hebben in het begin erg zeer gedaan op wreef, en in knieholte maar zitten nu als pantoffeltjes!! heb er helaas nog geen foto van,maar bij mij zitten ze heel hoog,(53) zijn op maat gemaakt en ik wilde ze zo hoog mogelijk,daardoor heb ik nu een beetje een lekijke "vouw"in de achtekant van mijn laars/zijkant van de boog, dus als ik dat eerder had geweten had ik ze een centimetertje lager genomen...

veel plezier met je mooie laarzen! ps ben je wel tevreden met je aankoop? of had je liever toch andere laarzen gehad?

groetjes cindy

Mij deden ze in het begin ook heeeel zeer maar zitten nu perfect, althans met het rijden. Het lopen gaat na een hele dag wat minder, en het aan en uitdoen blijft een ramp!!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:43

CocoChanel schreef:
Ontario, heb je echt geen foto van je laarzen terwijl je ze aan hebt? Mijn laarzen zijn namelijk ook best hoog! Vraag me af of ik ook zo'n vouw ( e.d) krijg.
Bedankt voor jullie reacties!

bedoel je gewoon als ik sta of als ik rij?

er is nl nooit iemand met een camera in de buurt als ik rij

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:12

ontario, maakt niet uit, was benieuwd hoe hoog ze bij andere zitten!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:24

dit is van anky's site
dit is wel die duurdere uitvoering volgens mij
Afbeelding

Ik heb ze ook maar even geen foto bij de hand. Mijn schacht is dusdanig dat ik in een gewone stoelzit kan zitten zonder dat ding naar beneden te drukken. Ik zou er dus ook mee kunnen springen ofzo.. Ik kan er alleen met geen mogelijkheid mee op mn paard van 1.78 komen, terwijl dat met mn ritslaarzen wel lukt, maar dat is ook de stijfheid ofzo denk ik.
Ik ben er iig heeeeel erg tevreden mee, vind het echt de mooiste laarzen die er zijn!!

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:45

Nimmedor schreef:

toch heb ik dit ook veel gehoord....
ook dat het erg lang duurd voordat ze lekker zitten en soepel zijn,heb het nu wel niet over de duurdere.
hier is een (best behoorlijk goede) ruiterzaak,die verkopen de petrie's al niet meer,omdat het maag flinterdun laagje leer over moest zitten,ook nu heb ik het weer over de goedkopere.

ik zelf heb ze niet,dus kan er niet veel over zeggen verder Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:27

Inlopen vond ik niet fijn, maar ik had het erger verwacht. Ik heb ze nu 4 maanden en rij er nu sinds 3 maanden elke keer mee. De eerste keren is het wat vervelend, omdat je wat minder gevoel hebt en na een half uur rijden kreeg ik kramp. Ook had ik de eerste 2 keer hulp nodig bij opstijgen. Dat is zowieso al een ramp, ik met mijn 1.63m op een paard van 1.75m komen. En ik kon mijn knie net niet ver genoeg buigen.
Maar ik ben echt supertevreden over mijn Petries (waren wel € 345, Petri Anky, half maatwerk)

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:44

die op de foto dat zijn de dressage ......met een harde schacht aan de buitenkant, en kalfsleer aan de binnenkant!!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:09

CocoChanel schreef:
ontario, maakt niet uit, was benieuwd hoe hoog ze bij andere zitten!

Da's ook weer een verhaal apart bij mij...
Ik ging in eerste instantie voor gewoon de goedkoopste Petries (perfect). Omdat ik brede kuiten en korte benen heb, moet ik eigenlijk maatwerk hebben, en de Petrie Perfect is niet in maatwerk.
Dus ik kijken naar de Petrie Standaard. De Petrie Standaard was OF te kort, OF te lang, OF ik zou dus in maatwerk uitkomen. Toen bedacht ik: Als ik nou de kosten van maatwerk bij de prijs van de Petrie Standaard optel, heb ik mooie Petrie Anky's! Want: Petrie Anky heeft een hoge boog, zodat het niet opvalt dat mn laarzen bij mijn knieholte eigenlijk officieel gezien te kort zijn, EN hoef ik niet zoveel pijn te lijden in mn knieholtes met het inlopen!
Uhhh om een kort verhaal lang te maken Bloos ....... Ik wilde eigenlijk dus even zeggen dat mijn laarzen officieel gezien te kort zijn, maar ivm de mooie hoge boog valt dat niet op *LOL* Haha! OK dan!

Ik zal volgende week ofzo wel ff een keertje een foto maken ok??? Herinner me er anders maar een keer aan, stel-je-voor dat ik het vergeet... Schijnheilig

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:25

tommy01 schreef:
die op de foto dat zijn de dressage ......met een harde schacht aan de buitenkant, en kalfsleer aan de binnenkant!!

niet waar

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 09:45

Ik ben ze nu aan het inlopen. Ze gaan steeds fijner zitten, gelukkig Lachen
Ik ben heel tevreden, maar rijden kan ik er nog niet mee! Waarmee poetsen jullie ze? Ik met laarzenwas ( gaan ze heel mooi van glimmen) en voor een concours nog een glanssponsje erover ( van de schoenmaker). Heb namelijk slechte ervaringen met schoenpoets op laarzen, dus daar begin ik niet nog eens aan!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:28

Hier ben ik ze aan het insteppen. Kan je gelijk kijken hoe ze zitten bij mij (close-up).

Afbeelding

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:36

hmm, ik vind dat *stiksel* op het plaatje van ankys site echt te lelijk (die de hiel met het voetstuk verbind, zal ik maar zeggen..
is dat speciaal dit model wat het zo heeft? of ben ik de heletijd blind geweest en hebben alle petrie laarzen dit?

en ff een beetje offtopic: de petrie worldcup, heeft die een even hoge schacht als de anky s?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:08

muiszje schreef:
hmm, ik vind dat *stiksel* op het plaatje van ankys site echt te lelijk (die de hiel met het voetstuk verbind, zal ik maar zeggen..
is dat speciaal dit model wat het zo heeft? of ben ik de heletijd blind geweest en hebben alle petrie laarzen dit?

en ff een beetje offtopic: de petrie worldcup, heeft die een even hoge schacht als de anky s?

Ik ken die world cup niet maar ik ken wel geen een andere laars die zo hoge schaft heeft als die anky's
En die stiksels vielen me inderdaad ook (negatief) op, dat heeft die goedkopere versie van die anky's niet volgens mij.. weet ik bijna zeker.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:09

muiszje schreef:

Ik ken die world cup niet maar ik ken wel geen een andere laars die zo hoge schaft heeft als die anky's
En die stiksels vielen me inderdaad ook (negatief) op, dat heeft die goedkopere versie van die anky's niet volgens mij.. weet ik bijna zeker.