Zadel voor mijn paardje: kunstof of leer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CowgirlDaan

Zadel voor mijn paardje: kunstof of leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 21:17

Hoi,

Ik ben nog steeds op zoek naar een geschikt zadel voor mijn paardje.
Nu had ik eindelijk een goed gevonden, dacht ik .....
Ik ging helemaal voor de Continental Endurance (heeft een western boom).
Nu kwamen ze vandaag mijn paardje meten ....... .
helaas ..........
het zadel gaat waarschijnlijk niet passen ........
ze heeft een hele hoge smalle schoft + rug
Balen Huilen

Ook is ze op dit moment broodmager! Dus zal ze in de loop der tijd wel wat dikker worden.

Nu zij diegene die heeft gemeten dat ik waarschijnlijk beter een kunstof zadel kan nemen.

Persoonlijk heb ik graag een zadel met western boom.

Aaaaaah ..... ik weet het niet meer! Help?! Verward

Heeft iemand ervaring met dit soort zadels?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:43

als je nu al weet dat je paardje dikker gaat worden (en ga nu even niet van de leeftijd uit, aangezien die er niet bij staat) lijkt het mij dat je over een tijd als ze eenmaal goed rond is, weer een nieuw zadel kan gaan kopen.

dit had ik namelijk met de groei van mijn pony, ze ging van smal naar breed en heb ik dus een wintec aangeschaft, mede omdat die boom snel verwisseld kan worden, of ze nu afvalt of aankomt, dhet zadel past altijd.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:50

Ik heb zelf dit probleem ook. Mijn paardje is door een rotzomer met droes weer volledig hersteld en aan het werk. Maar is door het niet hoeven werken volledig uit haar spieren geraakt. Mijn zadel (kunststof) past daardoor van geen kanten. De boom is goed, maar het zadel wiegt verder als een wipwap. Ik heb een jaar geleden eens een paar keer gereden op een Torsion en op een Barefoot zadel (boomloos).
Dat zat geweldig, heel anders, volgens mij toch echt in de richting van een westernzadel.
Ik ben zelf aan het twijfelen om zo´n zadel aan te schaffen.
Voor meer informatie kun je kijken op www.boomloosrijden.nl
Dit is een site van een medebokker.
Deze zadels passen bijna op elk paard, ongeacht de bouw of spiermassa.

Ik heb zelf ook op een wintec gereden, maar vond dit persoonlijk niet echt fijn zitten.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:51

Ik ben ook helemaal van de kunststof zadels.
Ze zijn ideaal.
Ik heb momenteel ook een Wintec met verwisselbare boom, dus hij kan meegroeien met je paard. En de boom heb je ook zo verwisseld.

Het zijn fijne zadels, weinig onderhoud etc etc.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:59

Coby schreef:
Ik heb zelf dit probleem ook. Mijn paardje is door een rotzomer met droes weer volledig hersteld en aan het werk. Maar is door het niet hoeven werken volledig uit haar spieren geraakt. Mijn zadel (kunststof) past daardoor van geen kanten. De boom is goed, maar het zadel wiegt verder als een wipwap. Ik heb een jaar geleden eens een paar keer gereden op een Torsion en op een Barefoot zadel (boomloos).
Dat zat geweldig, heel anders, volgens mij toch echt in de richting van een westernzadel.
Ik ben zelf aan het twijfelen om zo´n zadel aan te schaffen.
Voor meer informatie kun je kijken op www.boomloosrijden.nl
Dit is een site van een medebokker.
Deze zadels passen bijna op elk paard, ongeacht de bouw of spiermassa.

Ik heb zelf ook op een wintec gereden, maar vond dit persoonlijk niet echt fijn zitten.

Een hele hoge schoft gaat ook niet lukken met een boomlooszadel....
Of zo'n nieuwe pommel voor hogere schoft zou moeten passen, maar ga daar maar niet vanuit.