Heb een shetlander gezien, die ik wel leuk vond, het gaat om een hengstje van 5mnd. mijn vraag is hoeveel dat het ong. p mnd gaat kosten met ontwormen enzo erbij..( zonder stallingskosten die zijn gratis, en zonder dierenartskosten dat kun je niet weten ) en tot hoe hoog zouden dierenartskosten evt. op kunnen lopen?
Lisjuh87
Geplaatst: 25-10-04 21:17
Als stallingskosten gratis is denk ik aan ongeveer 50 euro per maand (voer, hoefsmid en entingen enzo) Dierenarts kosten kunnen heel erg hoog oplopen! Maar hoe hoog? .... En dan komen nog de spullen die je voor de shet gaat kopen erbij...
Esmeralda
Geplaatst: 25-10-04 21:30
spullen voor shets zijn bijna net zo duur als spullen voor een groot paard, de dierenarts rekent niet in lengtes, maar in consults, en die hoefsmid zal ook gewoon tarief rekenen, misschien wel meer omdat hij zo diep meot bukken. Het enige waar je misschien goedkoper in ben, is idd de stalling.
SANEX
Geplaatst: 25-10-04 21:40
Je kan met een shet maar op 3 dingen iets goedkoper uit zijn dan bij een groot paard...
Aanschaf, een shet is in aanschaf natuurlijk een heel stuk goedkoper Wormenkuur, kun je 2 tot 3 keer gebruiken ( ligt aan het gewicht ) Voer, er gaat niet zoveel in als bij een groot paard
Als je verder geen stalling hoeft te betalen zijn dat de enige 'besparings' dingen en ben je verder even duur uit.
Ik heb niet echt een maandelijks bedrag dat ik bijhoud dat ik kwijt ben. Mijn shet staat ook gratis. Ik heb hem nu een jaar en ben al heel veel geld kwijt. Heb alle spullen opnieuw moeten aanschaffen, hij had niks en ik had niks in minimaat. Heb hoge dierenartskosten gemaakt dit jaar door luizenaanval in oren die maar niet weg wouden gaan en waardoor de DA veel langs is geweest en vele behandelingen, zalfjes,wasjes etc heeft uitgedeeld. Voor de hoefsmid ben ik 20 euro per keer kwijt, alleen bekappen. Inentingen kosten ook hetzelfde bij een shet als bij een Paard van formaat
DA kosten moet je altijd een potje voor achteruit houden, je weet noit wat er kan gebeuren of wat voor ziekte/gebreken/ongelukken je pony krijgt. Soms heb je een lange tijd geen kosten, en soms ben je ineens een hele boel geld kwijt.
Als de pony nog niet gechipt is en geen paspoort heeft moet dat ook nog
Aadje
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-04 20:31
Oke, maar we doen het toch niet, omdat ik nog op school ben (laatste jaar) heeft mijn moeder liever dat ik dan na school een grotere koop en een merrie die zijn over het algemeen liever, maar toch bedankt
Buckje
Geplaatst: 26-10-04 20:34
ik denk dat jij tot 30 per maand zit aangezine je geen stal kosten hoeft