Wat zijn nu fijne transportbeschermers!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Wat zijn nu fijne transportbeschermers!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 18:38

Momenteel heb ik van die zwarte nepleren dingen met vacht aan de binnenkant. Ze zijn echter te groot, onze E-pony heeft hele fijne beentjes, waarschijnlijk een pony maatje.
Omdat ze iedere week mee op de trailer gaat, wil ik wel been bescherming om.
Liefst die ook beschermd bij verstappen in de trailer.
Wat is nu een fijn model, sterk en ook nok netjes van prijs!?
p.s. Ik val niet voor een merknaam Knipoog dus goede beschermers van een onbekend merk mag altijd!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:12

Margee schreef:
Momenteel heb ik van die zwarte nepleren dingen met vacht aan de binnenkant. Ze zijn echter te groot, onze E-pony heeft hele fijne beentjes, waarschijnlijk een pony maatje.
Omdat ze iedere week mee op de trailer gaat, wil ik wel been bescherming om.
Liefst die ook beschermd bij verstappen in de trailer.
Wat is nu een fijn model, sterk en ook nok netjes van prijs!?
p.s. Ik val niet voor een merknaam Knipoog dus goede beschermers van een onbekend merk mag altijd!

Ik de eskadron die over de hak gaan achter, ik vind ze super, ze zijn sterk.
Makkelijk te wassen, alleen vind ik jammer dat het van binnen van syntetisch spul is, zweet zomers wat als ze lang op de wagen staan.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:09

Ik heb ook de Eskadron.
Ben er tevreden over, ze vallen over de hak, en bij de hoef ook een stukje eroverheen, bij de hoefballen.
Vind ze erg fijn Lachen

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:21

Ik gebruik lage beschermers van HH, ik vind ze erg fijn, de paarden vinden het vaak minder eng en raar als die enorm hoge beschermers en ze vallen aan de onderkant mooi over de hoef zodat de kootrand en de ballen ook beschermd zijn

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:22

die van Eskadron zijn super! sluiten super aan. scheurvast. en het geeft je paard veel steun. maar daar betaal je wel voor

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:26

Ik ze van BR en die gaan al 2 jaar mee. Ze zijn over de knie en over de kroonrand. Mijn paard heeft ze 4 dagen per week om en ze doen het nog steeds.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:39

Die van Harry's Horse, de Xtrafit travelboots. Hetzelfde als de Eskadron, met 210 denier Ribstop buitenzijde (extra sterk), maar dan voor een Harry's Horse prijsje Lachen.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:13

astridastrid schreef:
maar dan voor een Harry's Horse prijsje Lachen.

Kijk, en daar hou ik van Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:18

ik heb hoge (over de hak en over de hoef) van global, 45 euro en super fijne dingen, binne kant van bont, ben er heel tevrede over

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 21:19

Op de HH site kon ik ze niet vinden. Iemand een voorbeeld?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:30

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:31

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:33

Tijdens de EHBO cursus die door R. van Wessum werd gegeven kwamen ook de transportbeschermers ter sprake. Het beste is gewoon bandages met grote onderlappen. Bij die kant en klare dingen gaat het als het fout gaat ook vaak meteen goed fout en ze hebben er al veel nare dingen van gezien.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:05

als je bandages los gaan ben je nog verder van huis

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:25

Ga ajb geen bandages aanraden op bokt, dan krijg je namelijk weer zo'n "leuke" discussie Schijnheilig

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:04

Eskadron is ssuper, maar daar is de prijs ook naar.
Ik heb zelf simpele, gaan wel over de kroonrand, maar niet over de knie en hak. Dat hoeft van mij ook niet zo nodig, hoe kan ie zich daar nou aan beschadigen als ie op de trailer staat? Het enige wat ik me kan indenken is dat ze tegen de wanden gaan meppen, en dan heeft zo'n hakbeschermer niet veel nut denk ik, het gaat mij er vooral om dat ze niet op haar eigen kroonrand stapt als ze een keer d'r evenwicht verliest. Deze beschermers (maatje full) blijven perfect zitten (pony van 1.55)

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:20

Hier ben ik ook wel benieuwd naar... Ik heb nu van die hoge BR transportbeschermers, maar ze zakken bij mij heel erg af, maakt niet uit hoe strak je ze doet of wat dan ook. Scheve mond
Ik ga dus binnenkort andere halen, waarschijnlijk die van eskadron of een paar waarvan ik het merk niet weet. Dat zijn niet die van kunststof, maar ze zijn wel iets harder als de normale beschermers.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:39

Ik heb ze volgens mij ook van Global. Voor met 3 hele grote klittenbanden en achter met 4. 2 daarvan zitten gekruist over het spronggewricht. Zijn echt hele goede stevige beschermers voor niet al te gek geld (idd 45 euro).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 23:42

Ik gebruik altijd gewoon peesbeschermers op de trailer. Bij jonge paarden doe ik niets om.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:08

[quote="sophie"]Hier ben ik ook wel benieuwd naar... Ik heb nu van die hoge BR transportbeschermers, maar ze zakken bij mij heel erg af, maakt niet uit hoe strak je ze doet of wat dan ook. Scheve mond

Wel apart. Die van mij zakken nooit af en heb er vaak peesbeschermers of bandages onder maar ook zonder er wat onder blijven ze super zitten.

Een paard hoeft alleen maar te struikelen op de laadklep of in de trailer en ligt al op de knieen en daarom heb ik dus beschermers die over de knie gaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:05

je hebt verschillende soorten materiaal, ik heb er een paar in mijn handen gehad voor ik ze kocht en de ene bleek overeind staan als ik ze onder aan vast had en de ander viel dubbel, die dubbel viel zakte ook sneller af zei de verkoopster, ik heb nu goeie stevige van global en die blijve super zitten, na een ritje van 3 uur (als het niet meer was) naar essen zaten ze nog super terwijl hij aardig heeft staan stampen

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:51

Ik heb er van Lami-cell. Ze zijn geweldig! Het zijn er die tot over de knie en hak gaan. Ze hebbe ook een zeer sterke klitteband zodat ze niet gemakkelijk losgaan. Heb er heel veel plezier van. Ze kostte toen 125€ met staartbeschermer ook bij.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:52

Ik heb er van Lami-cell. Ze zijn geweldig! Het zijn er die tot over de knie en hak gaan. Ze hebbe ook een zeer sterke klitteband zodat ze niet gemakkelijk losgaan. Heb er heel veel plezier van. Ze kostte toen 125€ met staartbeschermer ook bij.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:01

Die harde "laarzen" van Kavalkade vind ik helemaal toppie....alleen beetje duur Scheve mond

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:13

Fitzroy schreef:
Ik heb ze volgens mij ook van Global. Voor met 3 hele grote klittenbanden en achter met 4. 2 daarvan zitten gekruist over het spronggewricht. Zijn echt hele goede stevige beschermers voor niet al te gek geld (idd 45 euro).

Die heb ik ook.
Ondanks dat ik ze niet veel gebruik ben ik er erg tevreden over.