manege rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekie

manege rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 17:57

heey, ik rij nu al zo'n 17 jaar op een manege en ik heb nu een beetje het gevoel dat ik er niks meer leer. ik kom nu steeds verder en ik heb toch het gevoel dat ik steeds verder kom en die paarden blijven op hun oude niveau.!! Schijnheilig Bloos (ik heb natuurlijk ook wel les op me eigen paarden) maar dat is bij iemand thuis. en ( ik zal geen namen noemen.) op de manege waar ik nu rij zijn ze alleen maar bezig met die lui die eigen paarden hebben, en de groep die op de manegepaarden rijen, mogen er maar een beetje achteraan hobbelen. Boos! ik had nu gedacht: "als ik nu eens 2 keer in de week op me eigen paarden les krijg, i.p.v. 1x in de week me eigen paarden en 1x inde week naar de manege toe." wat vinden jullie daarvan?? Verward ik hoop op veel reacties van jullie!!??!! *LOL*

Aniek Tong uitsteken

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:03

hey aniek,

Ik ben het volledig met je eens.. je kunt beter een verzorgpaard proberen te vinden en daarmee lekker verder te gaan. Manegepaarden worden door iedereen gereden en leren gewoon rondjes te hobbelen, en op een gegeven moment ben je daar ook wel zat van.. zeker na 17 jaar..

Laat me maar eens weten of het lukt om een verzorgpaard te vinden..

Liefs Yvon

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:06

Dat is ook wel een goede optie,zo hebben jij en je paard nog een stukje begeleiding erbij,zodat jij en je paard verder kunnen "groeien".
wat je in een les aan het oefenen bent,kun je later in de week weer mooi oppakken en je hebt er nog begeleiding bij ook.
Het is maar net hoe je het zelf bekijkt, af en toe op een ander paard is ook wel eens goed.
Maar als ik jou was zou ik toch mn eigen paard meenemen,je betaald er ook voor en het is niet leuk,zoals jij beschrijft er achter aan te hobbelen.

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:31

niemand anders?? Scheve mond Bloos

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:40

ik begrijp niet waarom je al 17 jaar op die manege rijd! Hoe hou je het vol? Na 6 jaar ben ik al gestopt omdat ik niets meer leerde. Mijn buurmeisjes hebben les op onze Shetlander van mijn zus en ik merk dat ze het zooo veel sneller leren dan ik toen! Das toch jammer, ik zou 2 lessen op je eigen paard doen. Absoluut leer je waarschijnlijk meer... Als je niet al heel goed rijd Tong uitsteken

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:48

ik rij niet 17 jaar op de zelfde manege!! Bloos Schijnheilig Haha!
ik heb op 4 verschillende gereden. de 1e was echt bagger
de 2e mijn instructrice kreeg kanker Huilen mijn 3e was heel leuk maar ging falliet. Bloos! en mijn 4e (waar ik nu dus rij) zitten ze alleen maar met die lui met hun pensionpaarden les te geven!(ik rij daar dus op manegepaarden) Boos! dus ik denk er over om bij iemand in mijn buurt te gaan lessen. ze hebben wel alleen een buitenbak!! Scheve mond (ja ik weet het!! ik ben verwend!!) Haha!

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:15

ik rij nu 9 jaar manege lessen...ik ken mensen die op onze manege nu al 25 jaar lessen.....en die dat nogsteeds met plezier doen....gewoon omdat wij vooor ieder nivo een geschikt paard hebben....ook voor mensen met een eigen paard.....

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:58

typisch geval van een zeer zeldzame manege

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:20

Ik zou lekker met je eigen paardjes 2x in de week gaan lessen. Leer je veel meer van. Je rijd eigenlijk bij die manege om beter te leren rijden, wat je dan weer kan toepassen op je eigen paarden. Kan je beter op je eigen paarden gaan lessen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:23

Lekker met je eigen paarden lessen meis; heb je veel meer aan: Gaan de paarden én jij erop vooruit en leer je dingen waar je zelf meteen wat aan hebt! Doen OK dan! !!!