Bespiering naast schoft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimpie

Bespiering naast schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 14:34

Is dat normaal of komt het door een te krappe kamer van het zadel?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:44

Wat is normaal of juist niet?
Ik snap je vraag niet hoor Blond

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:47

Mijn paard heeft dat ook. Gingen nieuw zadel kopen waren ze er zeiden ze zo gelijk van jezus dat paard heeft en gespierde schoft! Alleen maar beter toch als je paard zo bespierd is. Alleen moet je het dan wel onderhouden want als ie dan minder gespierd is na een tijdje heb je dus wel kans dat het zadel niet meer goed ligt Verward

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:11

Ik denk dat haar vraag is of een te krappe kamer van een zadel bespiering naast de schoft veroorzaakt.

Het is juist andersom, bij een zadel met een te krappe kamer zal de bespiering naast de schoft afnemen. Waar iets afgekneld wordt kunnen geen spieren ontstaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:36

als je aan weerskanten langs de schoft dikke spieren krijgt is de kans groot dat je zadel schuift, waardoor het paard de spieren daar vast gaat houden en er dus dikke bulten van spieren ontstaan ...

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:23

Sorry, ik had de vraag beter moeten formuleren. Ik moest alles heel snel doen namelijk...

Maar de vraag is idd of bespiering naast de schoft goed is. Ik las namelijk een keer dat dit niet goed zou zijn. Ik zou graag willen weten of dit waar is, want mijn pony heeft de laatste tijd veel spiermassa bijgekregen en o.a. op het gedeelte naast de schoft.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:28

Dan is je zadel in elk geval niet te krap.

Of de verdikking veroorzaakt wordt door verkramping of door gewone spieropbouw door goed training, zou je wel moeten kunnen voelen. Verkrampte spieren zijn hard en als je er op duwt (met je vinger of nagel) zakt het paard in omdat hij pijn heeft. Heeft hij er geen pijn, dan zou ik me geen zorgen maken.

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:33

Nee, de spieren naast de schoft zijn niet hard. Ze heeft ook geen pijn op die plek. Dan hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken OK dan!