Buitenrit met paardrij- 'leek'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Buitenrit met paardrij- 'leek'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 13:40

Ik vroeg me af of er bij bepaalde maneges de mogelijkheid is om gewoon 2 paarden/pony's te huren om dan een staprit te maken. Het lijkt me namelijk wel leuk om samen met mijn vriend (die dus niet meer heeft gereden dan een enkele keer uitstappen) zo'n ritje te gaan maken. Bij veel maneges zijn die ritten in groepen, en vaak zitten er dan ook stukken draf tussen. Ik zoek dus echt iets waarbij je 2 hele brave paarden kunt huren om alleen te stappen. Bos/hei/strand maakt niet uit.... Ben benieuwd, maar ergens kan ik het me heel goed voorstellen als ze zo'n beginner een te groot risico vinden!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:55

ik denk dat geen ene manege dat doet paarden uitlenen zonder begelijkding Lachen
en vooral als er iemand bij is zonder ervaring
kan je geen paard lenen van een vrend og vriendin?
want zo ver ik weet zijn er geen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 14:01

Wij hebben 2 jaar geleden met de familie wel een paar huifkarren gehuurd ergens in Drenthe, ook zonder begeleiding en zonder dat er ook maar iemand was met enige menervaring. We zaten wel meteen in het bos, hoefden dus niet de weg over oid maar achteraf vind ik het best 'gewaagd' met 4 van die karren. Onder het zadel lijkt me dan nog 'veiliger'.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:03

het zou best kunnen dat ze dat doen maar de maneges die ik ken doen dat allemaal niet zonder dat er iemand mee rijd
suc6 met zoeken veders

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:36

Zou ik dus persoonlijk noooit doen om een paard uit te lenen aan iemand die totaal onervaren is!

Ik zou je vriend lekker op les sturen, heb je veel meer aan op lange duur.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:10

Ik zou niet weten waar, maar zou het zelf ook niet doen
Het paard kan nog zo braaf zijn, maar één schrikreactie en het kan heel verkeerd aflopen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:13

Ik moet er niet aan denken om op onbekende paarden, op onbekend terrein met iemand die niet kan rijden, zonder begeleiding een rit te moeten maken. Kan me ook niet voorstellen dat er (goede) maneges zijn die hieraan beginnen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:48

mss kun je hem eerst een paar lesjes kado doen
zodat hij toch een stukje kan draven en mss galoperen
dan zit hij toch een stukje steviger!?

wishingA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:50

tja ik heb straks wel een paardje wat je zoekt, die kan je zelfs wegsturen met een klein kind er op...........