Waar chippen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Waar chippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 13:05

Ik weet dat er al tig orders over geweest zijn maar helemaal wijs wordt ik er niet uit. Mischien dat 1 van jullie mijn vragen concreet kan beantwoorden?
Ik heb een oudere NRPS merrie die niet gechipt is en waar ik geen paspoort van heb.
Nu wilde ik eerst gewoon wachten tot 2006 met chippen omdat ze al zo'n leeftijd heeft dat ze die datum mischien niet eens haalt. Waarom dan nog moeilijk doen vroeg ik mij af.

Maar nu bedacht ik mij gisteren in 1 x, wat nu als ze iets krijgt en hals-over-kop naar Utrecht moet? Bij vervoeren over de weg ben je nu al verplicht een paspoort te hebben, toch?

En volgende maand moet ze haar jaarlijkse enting weer hebben. Moeten ze dan gechipt zijn?

Kortom, mischien is het toch wel gewoon het verstandigst om nu te chippen en een paspoort aan te vragen. Maar waar kan ik dat in vredesnaam doen? Gewoon bij mijn eigen veearts?

Alvast bedankt OK dan!

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:08

Het kan wel bij je veearts alleen die is meestal wel duur ivm dierenartskosten en zo.
Je hebt ook wel andere mensen daar voor maar als die beter zijn of hygienischer dat weet ik niet.
Ik moet ook nog ff kijken want die van mij moetten ook gechipt worden.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:15

Als je paard geënt moet worden kan je hem ook direct laten chippen, de voorrijkosten heb je dan toch al.
De Da vult een formulier in die stuur je naar het NRPS, misschien moet je een kopie van de afstamming bij doen, en je krijgt van hun een rekening voor het paspoort, waarna je hem krijgt, je kan het NRPS ook nog even bellen natuurlijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:16

Je kunt het bij de DA laten doen, en die zorgt voor de rest van de papierwinkel.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 15:10

Wat ik nog vergeten was te melden, ik heb geen papier bij mijn paard. Moet ik dan toch nog iets aanmelden bij het NRPS?