Wat vinden jullie? Kan je rijden als je Z mag starten?
En waarom wel/niet?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

....
Hetja schreef:Inderdaad, sommige mensen wel, sommige mensen niet..
Ik zelf vind het knapper om met een, zeg maar, 'huis-tuin-en-keuken' paard in de Z terecht te komen dan met een dressuur gefokt paard...
Ik vraag me wel af wat voor jou een huis-tuin-en-keuken paard is??? Een springgefokt paard? Ik heb de ervaring dat je daar ook heel snel mee in het Z kunt zitten
.
amondi"]
Dus, volmondig: het labeltje Z zegt lang niet alles
[/quote]
Dat vind ik ook.
[quote="amondi schreef:En dan nog, wat is rijden: Die mutsen die met hun KWPNérs alleen in de dressuurring presteren en nog niet eens een buitenrit aandurven? Nee, die kunnen m.i. leuke trucjes maar rijden is alles, ook springen.
amondi schreef:En dan nog, wat is rijden: Die mutsen die met hun KWPNérs alleen in de dressuurring presteren en nog niet eens een buitenrit aandurven? Nee, die kunnen m.i. leuke trucjes maar rijden is alles, ook springen.

amondi schreef:En dan nog, wat is rijden: Die mutsen die met hun KWPNérs alleen in de dressuurring presteren en nog niet eens een buitenrit aandurven? Nee, die kunnen m.i. leuke trucjes maar rijden is alles, ook springen.
amondi schreef:...het labeltje Z zegt lang niet alles...

Cassidy schreef:Kun je rijden in het Z? Sommigen wel en sommigen niet. En wanneer is iemand Z? Als hij genoeg winstpunten in de M bij elkaar heeft gesprokkeld zodat hij daar niet meer mag starten? Of als jij ook in het Z iedere keer weer vooraan staat?
Anoukie schreef:Waarom mutsen en waarom KWPNers? Moet je dan perse met een Haflinger of Fjord in het Z komen om de stempel "goedgekeurd" te krijgen? Wat een onzin,...
Wat meer respect voor een ander zou niet verkeerd zijn, ook voor de mutsen die goed presteren in de sport maar die een buitenrit niet zien zitten. Ieder zn ding hoor.

Anoukie schreef:Ik vind het niet direct iets met knapper te maken, eerder met volhardender,...Ik vraag me wel af wat voor jou een huis-tuin-en-keuken paard is??? Een springgefokt paard? Ik heb de ervaring dat je daar ook heel snel mee in het Z kunt zitten
.
Maar goed, een bepaalde basis van het rijden moet je wel beheersen wil je in het Z komen. Of dat goed of slecht rijden is, is heel subjectief.
Hetja schreef:Maar een spring gefokt paard zou ik ook niet onder de huis-tuin-en-keuken paarden laten vallen, wel bijvoorbeeld de haflingers, fjorden, andere robuuste paarden. I.mo. kunnen spring paarden vaak wel aardig tot goed dressuren, maar met een dressuurpaard springen wordt vaak iets moeilijker....
. Want ik vind dat je met een haf of fjord niet de sport moet ambieren maar de recreatie (en nu ga ik er vast een hele hoop boos maken). Een uitzondering daar gelaten, zijn dat geen sportpaarden. Dus daarmee Z halen is een nobel doel, maar ook een beetje onrealistisch (vind ik).
.