Buitenbak:een drama

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buitenbak:een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:54

oke........
het is weer herfst en ik zit weer met het probleem Buitenbak.
De bak is dus echt prut.
Er staat nu al bijna een week een enorme plas van minsters 10 diameter in,die dus absoluut niet wegzakt,en ik kan er dus(weer)niet in rijden.
Op deze manier begint me de lol van het paardrijden echt te verdwijnen,want niemand wil steeds naar de binnenbak rijden.

Wat kan hiertegen helpen?
Is dat echt een kwestie van totaal ander zand?
Of drainage,maar hoe dan?
En iemand enig idee qua kosten?

Ik ben het zo beu...... |(

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:01

wil je gaan draineren, en van dat fijne tapijtspul erin reken maar op een paar duizend.. helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:03

daar was ik al bang voor.
en dat gaan ze dus nooit doen(begrijpelijk)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:13

Een keer goed lostrekken, slepen en de kant naar binnen gooien wil ook nog weleens helpen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:15

Hmm balen....is er geen dorgere plek in de buurt die je eventueel zou kunnen huren voor een uur ofzo...dit is waarschijnlik goedkoper als een oplossing voor het probleem. En ach ben blij dat er uberhaupt een bak is voor de zomer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:33

een maandje geleden is de bak ook helemaal met een frees(hoe schrijf je dat)behandeld.......
heeft niet echt geholpen.

Josa ja ik kan in de binnenbak van de manege rijden,maar ik moet dan met de trailer en niet iedereen heeft zin om daar heen te rijden elke keer.dat is ook wel logisch,maar ik baal want ik rijd liver in de buitenbak.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:20

Anoniem schreef:
een maandje geleden is de bak ook helemaal met een frees(hoe schrijf je dat)behandeld.......
heeft niet echt geholpen.

Josa ja ik kan in de binnenbak van de manege rijden,maar ik moet dan met de trailer en niet iedereen heeft zin om daar heen te rijden elke keer.dat is ook wel logisch,maar ik baal want ik rijd liver in de buitenbak.

Frees is niet diep genoeg. Die pakt alleen de toplaag, vaak zit er op ca. 20 cm een harde korst die je kapot moet trekken.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:22

Zorgen dat de bak bol ligt zodat het water richting de kanten afloopt dat scheelt ook veel.

En slepen, misschien een keer wat dieper zodat idd die korst kapot is en daarna gewoon oppervlakkig slepen zodat de bak weer vlak ligt.

Het slepen om bak vlak te krijgen probeer ik toch elke week of elke twee weken te doen. Alleen als de bak droog is.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:35

juist door het lostrekken van de bak krijg je een woelige bende. Er moet juist zo weinig mogelijk aan gedaan worden. Alleen maar glad trekken.
We doen dat hier met een manegebodemvlakker. (ook buiten) Gaat perfect.

http://www.rinusvandijk.nl/wd2000.htm

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:27

wij slepen onze bak ook regelmatig en dat helpt goed.
als er regen gemeld wordt is het mischien ook handiger dat je de bak sleept voor de regen dan kan het water makkelijker weglopen.
succes ermee

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:48

Het lijkt of bij jou de bodem dood is. Het water blijft erop liggen en kan er niks meer door heen.
Ik zou de bovenste 10 cm af laten graven en nieuw zand erop doen en de boel draineren. Als toplaag 10 cm houtchips. Zo is mijn bak bijna 7 jaar geleden aangelegt en er heeft nog nooit een plas water in gestaan. Het is een investering voor langere tijd. Op een buitenbak moet je niet gaan bezuinigen als je alleen maar een buitenbak heb.